Dış ticaret firmalarının lojistik performanslarının müşteri memnuniyeti ve firma performansına etkisi: Çerkezköy ve Çorlu firmaları üzerinde bir uygulama
Citation
Güdek, Büşranur. Dış ticaret firmalarının lojistik performanslarının müşteri memnuniyeti ve firma performansına etkisi: Çerkezköy ve Çorlu firmaları üzerinde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.Abstract
Bu araştırma, dış ticaret firmalarının lojistik performanslarının müşteri memnuniyeti ve firma performansına etkisini incelemektir. Amaç doğrultusunda katılımcıların ve firmaların tanımlayıcı özelliklerini belirleme formu, lojistik performans ölçeği, firma performans ölçeği ve müşteri memnuniyeti ölçeklerinden oluşan çevrimiçi anket; 2022 yılı içerisinde Çerkezköy ve Çorlu’da dış ticaret yapan
406 firma yöneticisine gönüllü olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; korelasyon analizi yapılarak lojistik performans, müşteri memnuniyeti ve firma performansı arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu ve regresyon analizi ile firmaların lojistik performanslarının müşteri memnuniyetini %22,7, firma performansını ise %29.6 düzeyinde açıkladığı saptanmıştır. Araştırmaya katılan firma yöneticilerinin cinsiyetlerine, medeni durumlarına, firmanın faaliyet gösterdiği yere, firmalarda çalışan kişi sayısına göre lojistik performans, firma performansı ve müşteri memnuniyet düzeylerinde farklılıkların olmadığı, diğer değişkenler olan yöneticilerin yaşlarına, eğitim düzeylerine, firmanın dış ticaret yapma süresine, faaliyet gösterilen sektöre ve pazar alanlarına göre farklılaşmaların olduğu saptanmıştır. This research, is to examine the effect of logistics performances of foreign trade companies on customer satisfaction and firm performance. In line with the purpose, the online questionnaire consisting of the form for determining the descriptive characteristics of the participants and companies, logistics performance scale, firm performance scale and customer satisfaction scales in line with the purpose; It was
applied voluntarily to 406 company managers engaged in foreign trade in Çerkezköy and Çorlu in 2022. The data obtained were evaluated by means of SPSS 22.0 statistical program in computer environment. As a result of the research; It has been determined that there are positive and significant relationships between logistics performance, customer satisfaction and firm performance by using correlation analysis, and with regression analysis, logistics performances of firm explained customer satisfaction at
the level of 22.7% and firm performance at the level of 29.6%. According to the gender, marital status of the company managers participating in the research, the location of the company, the number of people working in the companies, there are no differences in the logistics performance, firm performance and customer satisfaction levels, other variables such as the age of the managers, education level, duration of
foreign trade of the company, the sector in which the company operates and It has been determined that there are differences according to market areas.