Turist rehberlerinin mizah davranışı ile turistlerin duygusal deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Citation
Şahin, Özge. Turist rehberlerinin mizah davranışı ile turistlerin duygusal deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.Abstract
Turizm sektörünün en önemli yapı taşlarından biri olarak bilinmekte olan turist
rehberleri; eşlik ettikleri yerli veya yabancı turistlere, ülkenin doğal, kültürel, tarihi ve
sosyal değerlerini anlatarak, ülkenin imajını en iyi yansıtan kişi olarak bilinmektedir.
Turist rehberleri, eşlik ettikleri süre boyunca turistlerin hoş vakit geçirmelerini ve
farklı deneyimler kazanmalarını sağlamaktadır. Bunun sağlanabilmesinde ise turistler
ile sürekli iletişim ve etkileşim halinde olan turist rehberlerinin sahip olduğu mizah
davranışları oldukça önemli rol oynamaktadır. Turist rehberlerinin kullanmış oldukları
mizah davranışları neticesinde, turistlerin algılamış oldukları hisler, ruh hali, olumlu
ya da olumsuz düşünceler, duygusal tepkiler ve mizah davranışından memnuniyet
düzeyleri, başarılı bir tur gerçeklemesi açısından oldukça önem taşımaktadır.
Araştırmanın amacı; turist rehberlerinin mizah davranışları ile turistlerin duygusal
deneyimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, nicel
araştırma yöntemi seçilmiş olup, veri toplama tekniği olarak ise anket formu
oluşturulmuştur. Anket tekniği ile elde edilen verilerin analizi sonucunda turist
rehberlerinin sahip olduğu mizah davranışları ve turistlerin bu mizah davranışlarına
karşı verdikleri tepkiler ortaya konulacaktır. Tourist guides, which are considered as one of the most important building blocks of the tourism sector; known as the person who best reflects the image of the country by explaining the natural, cultural, historical and social values of the country to the local or foreign tourists they accompany. Tourist guides ensure that tourists have a pleasant time and gain different experiences during their accompanying time. In
achieving this, the humor behaviors of the tourist guides, who are in constant
communication and interaction with the tourists, play a very important role. As a result
of the humor behaviors used by the tourist guides, the feelings, mood, positive or
negative thoughts, emotional reactions and satisfaction levels of the tourists are very
important in terms of a successful tour. Aim of the research; to determine the
relationship between the humorous behaviors of tourist guides and the emotional
experiences of tourists. For this purpose, a quantitative research method was chosen
and a questionnaire was created as a data collection technique. As a result of the
analysis of the data obtained by the survey technique, the tourist guides’ humor
behaviors and the tourists' reactions to these humorous behaviors will be revealed.