Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümü
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümü - Makale Koleksiyonu [18]
Tourism Management and Hotel Management - Article Collection
Güncel Gönderiler
-
Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin turizmde kullanılan otomasyon sistemlerine yönelik algılarının teknoloji kabul modeli vasıtasıyla ölçümü
(Murat Bayram, 2024)Bilgi ve iletişim teknolojisinde gün geçtikçe artan gelişmelerle birlikte otomasyon sistemlerinin de çeşitlendiği görülmektedir. Otomasyon sistemlerinin fonksiyonlarında yaşanan artış işletmelere de önemli kolaylıklar ... -
Almanya'da yaşayan Türklerin seyahat ve tatil tercihleri
(2024)Bu çalışmada, Almanya’da yaşayan Türklerin Almanya içi, Türkiye ve diğer ülkelere yönelik seyahatleri ve tatil tercihleri nasıldır? sorusuna cevap aranmıştır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği araştırmada, yarı ... -
Likiditenin finansal performansa etkisi: Yeme içme sektörü üzerine bir uygulama
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Çalışmanın temel amacı likiditenin finansal performans üzerine etkisini incelemektir. Bu kapsamda Yeme içme sektöründe faaliyet gösteren 34 büyük ölçekli restoran işletmesine ait 2017-2020 dönemi verileri toplanmıştır. ... -
Reklam ve firma performansı panel nedensellik ilişkisi: BİST turizm işletmeleri üzerine bir araştırma
(A Kitap, 2022)Günümüzde turizm sektörü ülke ekonomileri açısından kritik derecede öneme sahiptir ve sektörün gelişimi için sektörde faaliyet gösteren işletmelerin varlıklarını devam ettirmeleri önemlidir. Küreselleşme ile birlikte ... -
Konaklama işletmelerinin sosyal medya üzerinden gerçekleştirdikleri içerik paylaşımlarında Covid-19 salgınının etkisi: Ayvalık otelleri örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)İşletmeler, Web 4.0 teknolojisiyle beraber gelişim sağlayan sosyal medya mecralarını kullanarak büyük kitlelere kolay bir şekilde hitap edebilmektedirler. Bilhassa konaklama işletmeleri, ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirirken ... -
Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(2021)Çalışmada, turistlerin destinasyon internet alışveriş davranışlarının belirlenmesiamaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kırklareli’ni ziyaret eden Bulgar turistlerin internetalışveriş davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ölçek ... -
Bir kültürel miras değeri olan Göbeklitepe Ören Yeri’nin marka kişiliği
(2022)Ören yerleri sahip oldukları çeşitli özellikler ile önemli turizm çekim merkezleridir. Bu gibi destinasyonların insana has birtakım kişilik özellikleriyle nitelenmesi mümkündür. Ören yerleri de tıpkı diğer destinasyonlar ... -
Evaluation of the activities of regional development agencies in Turkey within the scope of tourism types
(2022)In Turkey, there are a total of 26 regional development agencies, including three development agencies in Istanbul, Ankara and Izmir with a single province, and twenty-three development agencies established by bringing ... -
Temas hipotezi kapsamında spa çalışanlarının kültülerarası yeterliliklerinin incelenmesi
(2022)Bu çalışmanın amacı, temas hipotezi kapsamında SPA çalışanlarının kültürlerarası yeterliliklerinin incelenmesi ve görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden birincil veri toplama ... -
Evaluation of traditional turkish beverage awareness: The example of Çanakkale
(2022)The main purpose of this study is to determine the awareness of hotel businesses towards traditional Turkish beverages. The universe of the study consists of 3, 4 and 5 star hotels located in the city center of Çanakkale. ... -
Çanakkale mutfağı hakkında restoran yöneticilerinin görüşlerinin incelenmesi
(2022)Bu araştırmada, Çanakkale’de faaliyet gösteren restoran işletmelerinin yöneticilerinin, Çanakkale mutfağı hakkındaki görüşlerinin tespit edilmesi ile Çanakkale mutfağının yaşatılmasının yöre ve yöre insanına ne gibi ... -
The causal relationship of tourism development, economic growth, and firm performance: An analysis of the food and beverage industry
(2022)The main purpose of the study is to determine the relationship between tourism growth, economic growth, and firm performance. Within the scope of the study, the quarterly dataset over the period 2009-2020 was used. The ... -
The role of central and local governments in destination promotion: A review of social media networks
(2023)It is obvious today that a new era of communication and interaction has been started through social media networks. For this reason, corporate social media networks and their contents are one of the correct and effective ... -
Mekânsal vatandaşlık davranışı ölçeğinin Türkçe uyarlama çalışması
(2023)Bu çalışmada, Zhang ve Xu (2019) tarafından geliştirilen Mekânsal Vatandaşlık Davranışı Ölçeği (MVDÖ- Place Citizenship Behavior)’nin Türkçe uyarlamasının yapılması amaçlanmıştır. Mekânsal Vatandaşlık Davranış Ölçeği, yerel ... -
A review on national postgraduate theses on museology in Turkey
(2023)This study aimed to reveal the bibliometric characteristics of the postgraduate theses written on museology in Turkey. The theses examined within this framework were scanned from the database of the Council of Higher ... -
A research on the establishment of total quality management in municipalities
(2023)Municipalities are the most authorized local government administrations in almost every country. Therefore, they have a responsibility to serve the citizens at the highest level. Total Quality Management is one of the ... -
Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze sanat-turizm ilişkisi ve sanat turizmi potansiyelinin değerlendirilmesi
(2023)Hızla gelişen dünyada turizm sektörü, yeniliklere uyum sağlayarak seyahati turistlerin farklı ve özgün bir deneyim yaşayacakları şekilde sunmaktadır. Bu farklılık; ekolojik, kültürel, estetik ve yaratıcılık alanlarını ... -
Covid-19 pandemisinin esnaf lokantalarına etkisi
(Prof. Dr. Kadir Ulusoy, 2022)Yeme-içme alışkanlığı toplumdan topluma farklılık göstermekte olup bu alışkanlıklar o toplumun kültürel bir parçasını oluşturmaktadır. Türk mutfak kültüründe önemli bir yere sahip olan işletmelerden biri de esnaf ...