Is drama a magic wand or a waste of time?
Abstract
Several studies revealing that students who receive traditional instruction indicate more interest in lessons in which active learning methods are employed have been conducted. This research aimed to determine the effect of drama-assisted teaching activities on university students’ achievements in Electrostatics concepts in Physics-2 class. For this purpose, instruction supported with the drama method was employed in addition to traditional teaching. The study followed a quasi-experimental research design with a control group, and the participants of the study were 83 second year students who studied at an Education Faculty, in the west of Turkey. To collect data, an Electrostatics Concept Test and a Drama Method Attitude Scale were used. As a result of the research, regarding the concept test, scores of the experimental group supported with drama-assisted instruction were significantly higher than the control group. It was found that the experimental group drama attitude mean score was 78.9% positive. According to the results of the research, drama alone is not a magic wand like Harry Potter's wand, but it is a more successful method than traditional methods. Aktif öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı derslere katılan öğrencilerin geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanıldığı derslere katılan öğrencilere göre konulara daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koyan birçok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada, drama destekli öğretim etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin Fizik-2 dersindeki Elektrostatik kavramlarına ilişkin başarılarına etkisini belirlemeyi amaçlanmıştır. Bu amaçla geleneksel öğretime ek olarak drama yöntemiyle desteklenmiş öğretim gerçekleştirilmiştir. Kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseninde yürütülen çalışmanın katılımcılarını Türkiye'nin batısındaki bir Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 83 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak Elektrostatik Kavram Testi (EKT) ve Drama Yöntemi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda drama destekli öğretimle desteklenmiş deney grubunun kavram testine ilişkin puanları kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Ayrıca drama yöntemi ile desteklenmiş öğretim yapılan deney grubunun drama tutum puan ortalamasının %78.9 olumlu olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre drama tek başına Harry Potter'ın asası gibi sihirli bir değnek olmasa da geleneksel yöntemlere göre daha başarılı bir yöntem olduğu görülmüştür.
Volume
17Issue
1URI
https://doi.org/10.17522/balikesirnef.1217596https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1189547
https://hdl.handle.net/20.500.12462/13992
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Drama destekli öğretimin 6. Sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi elektrik direncini etkileyen faktörler konusundaki başarılarına etkisi ve örnek bir drama etkinliği
Şekercioğlu, Ayşe Gül Çirkinoğlu; Işıktaş, Tuğba (Nobel Yayın Dağıtım, 2018)Bu araştırmada, Fen Bilimleri Dersi Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi Elektrik Direncini Etkileyen Faktörler konusunun Drama destekli öğretiminin öğrenci başarısına etkisi araştı-rılmıştır. Araştırmaya 2016-2017 Öğretim Yılı ... -
Sosyal bilgiler dersinde drama yöntemi kullanılmasının tutum, başarı ve kalıcılığa etkisi
Saraç, Aylin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma, drama yönteminin, öğrencilerin başarılarına, öğrenilenlerin kalıcılığına ve Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim ...