The role of central and local governments in destination promotion: A review of social media networks
Abstract
It is obvious today that a new era of communication and interaction has been started through social media networks. For this reason, corporate social media networks and their contents are one of the correct and effective promotional tools that can be used in destination promotion. Based on this situation, the main purpose of the study is to examine the use of social media networks by central and local governments in Trabzon destination, specifically for destination promotion. Within the framework of this purpose, the corporate Facebook, Instagram and Twitter social media accounts of Trabzon destination center and local governments are analyzed with the quantitative content analysis method. As a result of the study, it is determined that Trabzon destination center and local governments do not use social media networks effectively for destination promotion. Additionally, it is concluded that the majority of the promotion-oriented posts on Facebook, Instagram and Twitter accounts are made by the Trabzon Provincial Directorate of Culture and Tourism.
Volume
14Issue
37URI
https://doi.org/10.21076/vizyoner.1093003https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1158255
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14125
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sosyal medya ve turizm: Türkiye'deki turistik destinasyonların değerlendirilmesi
Curkan, Samet Can (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Internetin gelişmesiyle beraber Web 2.0 teknolojilerinin oluşumu sosyal medya denilen bir platformu ortaya çıkarmıştır. Sosyal medyanın hızlı bir şekilde artan gücü sayesinde tüketiciler de, işletmeler de bu platformu etkin ... -
Kullanım ve doyumlar yaklaşımının sosyal medya kullanım niyeti ve turistik deneyim üzerindeki etkisinin belirlenmesi
Güleç, Emin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)İnternetin günlük hayatın içine girmesiyle birlikte farklı ve kendine has yeni iletişim kurma yolları da ortaya çıkmıştır. Nitekim günümüzde, iletişim demek birçok birey için sosyal medya araçları (facebook, twitter, ... -
Algılanan değer ve marka sadakati arasındaki ilişkide sosyal medya yorumlarının aracı etkisi
Erdinç, Neslihan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi firmalar arasında rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Artan rekabet ortamında firmalar varlıklarını sürdürmek ve karlarını arttırmak için ürün/markalarına sadık müşteriler ...