Çoklu yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin ev içi güvenlik becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi
Abstract
Çoklu yetersizliği olan çocuklar için ev ortamı
potansiyel birçok tehlike barındırabilmektedir. Çocukların
karşılaşabilecekleri bu tehlikelere ilişkin ebeveynlerin
bakış açısı çoklu yetersizliği olan çocuklara güvenli bir
ortam sunmak için önemlidir. Bu araştırmanın amacı çoklu
yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin ev içi güvenlik
becerilerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Mevcut
araştırma nitel araştırma modellerinden durum çalışması
olarak desenlenmiştir. Veri toplama tekniği olarak yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen veriler ise betimsel analiz
yaklaşımı ile analiz edilerek sunulmuştur. Araştırmaya
çoklu yetersizliğe olan çocuğa sahip 11 ebeveyn
katılmıştır. Çalışma grubu belirlenirken ölçüt örnekleme ve
kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
Ebeveynler kendileri için ev içi güvenlik becerilerini,
çocukların erişebilecekleri yerlerde tehlikeli unsurların
bulundurulmaması olarak tanımlamışlardır. Araştırmanın
tüm bulguları alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve konuya
ilişkin önerilerde bulunulmuştur. The home environment has many
potential risks for children with multiple disabilities.
Parents' perspectives on these dangers are essential for
providing a safe environment for children with
multiple disabilities. This study aims to examine the
views of parents with children with multiple
disabilities on their in-home safety skills. The current
research was designed as a case study using qualitative
research models. A semi-structured interview was used
as the data collection technique. The data obtained
from the research were analyzed and presented with a
descriptive analysis approach. Eleven parents with
children with multiple disabilities participated in the
study. Criterion sampling and convenience sampling
methods were used to determine the study group.
Parents defined domestic safety skills for themselves
as not having dangerous elements in places accessible
to children. All findings of the study were discussed
within the framework of the literature, and
recommendations were made