Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi
Künye
Ağır, Fatma. Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Teknolojinin hızla ilerlemesi, öğretmenlerin gelişen bu teknolojiye ayak uydurması, teknoloji okur-yazarı olması, görev ve rollerindeki değişiklikleri kabullenebilmelerinde, yeni teknolojilere karşı nasıl bir tutum sergilediği önem kazanmaktadır. Bu araştırmada, özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı nasıl bir tutum sergiledikleri belirlenmeye çalışılmış, uzaktan eğitim teknolojilerine ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Uzaktan eğitime yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla öğretmenlere araştırmacı
tarafından geliştirilen “Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmaya 2006–2007 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ilindeki 10 ilköğretim okulunda görev yapan 238 öğretmen dâhil edilmiştir. Ölçekten elde edilen veriler bilgisayar ortamında, SPSS 12.0
programı ile analiz edilmiştir. Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan
eğitime karşı tutumlarını; cinsiyet, çalıştığı kurum, mesleki kıdem, öğrenim durumu, branşı, uzaktan eğitimle ilgili bilgi sahibi olup olmama durumlarına göre farklılaşma durumunu belirlemek amacıyla, t-testi ve varyans analizi hesaplamaları yapılmıştır. Öğretmenlerin uzaktan eğitime tutum düzeyleri orta değere yakın olmakla beraber olumlu yönde bulunmuştur. Cinsiyetin, çalışılan kurumun, öğrenim durumunun ve branşın, uzaktan eğitime karşı tutumda anlamlı bir farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır. Bunun yanında öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumlarının, mesleki kıdemlerine bağlı olarak
anlamlı bir şekilde değiştiği gözlenmiştir. 0-5 yıl arası mesleki kıdeme sahip olan öğretmenler uzaktan eğitime karşı olumlu bir tutum sergilemektedir. Öğretmenlerin uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olup olmama durumları ile uzaktan eğitime karşı tutum arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Kullanılmak istenen uzaktan eğitim yöntemleri kıdeme göre
anlamlı olarak değişmektedir. In the improvement of technology, teacher's attitude towards following the technology, having enough knowledge about technology and accepting the change between mission and roles, the teachers' attitudes towards new technologies were important. In this research, the public and private primary school teachers' attitudes towards distance education and their ideas about the distance education technologies were examined. In the 2006-2007 fall term, in order to determine their idea about distance education a survey, called the 'Attitude Scale towards Distance Education', was conducted to 238 teachers who were working in 10 secondary schools in Balikesir. The data gained from the survey were analysed with SPSS 12.0. t-test and analysis of variance was done to determine the effect of teachers' gender, working place, occupationally seniority, education level, branch and knowledge about distance education on the teachers' attitudes towards distance education. The survey found that teachers' attitudes towards distance education were close to midpoint direction. In survey, it was observed that the gender, the branch, working place and education level have no signification effect on teachers' attitudes toward distance learning. It was also observed that the occupationally seniority of teachers in job have signification effect on distanced education and teachers who have worked between 0 and 5 years have positive attitude towards distance education. In the survey, there was a signification relationship between attitudes towards distance education and teachers' knowledge level about distance education and between occupationally seniority and the communication methods which preferred.