Tek yön sistemlerinin çift yöne dönüştürülmesinin sonuçları ve performans analizi üzerine araştırma (Balıkesir ve İzmir örnekleri)
Citation
Güldamlası, Gülsen Acar. Tek yön sistemlerin çift yöne dönüştürülmesinin sonuçları ve performans analizi üzerine araştırma (Balıkesir ve İzmir örnekleri). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Abstract
Bu araştırmanın amacı tek yön sistemleri ve çift yön sistemlerinin performanslarını karşılaştırmaktır. Araştırmada İzmir ve Balıkesir illerinde seçilmiş olan kavşaklar üzerinde çalışılmıştır. Balıkesir ilinde seçilen kavşaklarda hacim sayımları yapılmış ve sinyal devreleri incelenmiştir. Her iki ilde de trafik çift yönlü
olarak işlemektedir. Mevcut durumlara ek olarak tek yön sistemli çözümler içeren alternatifler sunulmuştur. Elde edilen tüm veriler ve oluşturulan alternatif durumlar Synchro 4 programında da kullanılan formüller ile çözümlenmiş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Çözümlerde iki farklı aır araç yüzdesi kullanılarak, ağır araç yüzdesinin kavşak üzerindeki etkileri de belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara balı
olarak, her iki ilde de tek yön sistemleri içeren çözümlerin çift yön sistemlerden daha başarılı sonuçlar verdiği belirlenmiştir. Fakat yol içi parkları gibi tek yön sistemlerin işleyişinde etkili olan faktörler de çözümlere etkitilirse sonuçlar değişecektir. Sonuç olarak tek yön ve çift yön sistemlerinin, oluşturulacakları yol ağının, kullanıcıları ve sistemin yer aldığı yerleşim biriminin özellikleri göz önünde bulundurulduğu takdirde tek yön veya çift yön sistemlerden hangisinin daha uygun olabileceği belirtilebilir. The aim of this research is to compare the performance of one way systems and two way systems. In the research, the intersections chosen in zmir and Balikesir were examined. The anumarition of volume was done for the intersections chosen in Balikesir and periods of signals were examined. In both cities the traffic function in both direction. Add into the existance situation many alternatives including one way systematic conclusions were presented. Data found and alternative situation formed, by using the formulas used also in synchro 4, were calculated and the conlusions were compared. In calculation, using two differenc percentage of heavy vehicle, the effects of the percentege of heavy vehicle on the intersection were also determined. Connected with the conculusions, in both cities, it is determined that the conclusions including one way system has successful results than two way system. However, if the factors effecting the function of one way system such as parking lots in the route are forced to effect the conclusion, then the conclusions will changed. As a conclusion, if taking into consideration of the users of the accomodition route system which will be formed by one way and two way systems and the settelement with in which the accomodition route system takes part, it can be stated of which way system is suitable.