Kimya dersi alkoller ve eterler ünitesinin çoklu zeka kuramına dayalı öğretiminin lise 3.sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi
Künye
Akkuş, Levent. Kimya dersi alkoller ve eterler ünitesinin çoklu zekâ kuramına dayalı öğretiminin lise 3. sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Bu çalışmanın amacı, Kimya dersi Alkoller ve Eterler ünitesinin Çoklu Zekâ Kuramı’na dayalı öğretiminin Lise 3. sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi araştırmaktır. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel tasarımının kullanıldığı bu çalışmada, 2005-2006 EğitimÖğretim yılında Bursa ilinde bulunan bir ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 3. sınıf düzeyindeki 60 öğrenci, araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Örneklem
rasgele kontrol (N = 30) ve deney (N = 30) grupları olarak ikiye ayrılmıştır. Araştırma süresince öğrenciler, haftada iki saat olmak üzere 40 dakikalık 8 ders
boyunca çalışmalara katılmıştır. Kontrol grubundaki öğrenciler ile geleneksel öğretim yöntemine göre, deney grubundaki öğrencilerle ise Çoklu Zekâ Kuramı’na göre hazırlanmış öğretim etkinlikleri ile dersler işlenmiştir. Her iki grupta dersler araştırmacı tarafından verilmiş olup, kontrol ve deney grubunun eğitim çalışmaları 8 ders saatinde tamamlanmıştır. Deney grubuna uygulama başlamadan önce 1 ders
saati ayrılmış ve Çoklu Zekâ Kuramı tanıtılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 11 yazılımı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın verileri Başarı Testi, Çoklu Zekâ Anketi ve Kimya Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde t-Testi, ANCOVA analizi, Varyans Analizi istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, Çoklu Zekâ
Kuramı’na dayalı öğretimin, öğrencilerin Alkoller ve Eterler ünitesindeki Kimya dersi başarılarına ve Kimya dersine yönelik tutumlarına anlamlı bir etkisinin
olduğunu göstermiştir. The aim of this study is to investigate the effect of the Multiple Intelligences based Instruction on 11th Grade high school students' achievement, attitude and the retention of the knowledge of the chemistry unit of alcohols and ethers compared to the traditional instruction method. The study, which constituted of a pre-test posttest control group semi experimental design, was conducted in 2005-2006 academic year in a high school in Bursa with the participation of two 11th grade chemistry students (N = 60) for two hours per week in a four-week period. The classes were randomly assigned as control (N = 30) and experimental (N = 30) groups. The classes were held with traditional methods in the control group while in the experimental group the same lessons were instructed with activities in accordance with the Multiple Intelligences Theory. In both groups the lessons were instructed by the researcher and completed in eight class hour time. In the experimental group, before the study was put into practice, the Multiple Intelligences Theory was introduced in one hour. The data obtained in this study was analyzed on a computer using SPSS 11 statistics software. The data of the study was collected with Achievement Test, Multiple Intelligences Questionnaire and Chemistry Attitude Scale. In the analysis of the data t-Test, ANCOVA and Variance Analysis statistical techniques were used. The results of the study showed that, as compared to the traditional instruction, there is a significant effect of Multiple Intelligences-based instruction on the students' achievement in chemistry regarding Alcohols and Ethers unit and attitude toward chemistry.