Graf teorisinin ilköğretim 8.sınıf "olasılık" konusunun öğretiminde öğrenci başarısına etkisi
Künye
Seyhanlı, Sibel Sümersan. Graf teorisinin ilköğretim 8. sınıf olasılık konusunun öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 8. sınıf matematik dersi kapsamındaki "Olasılık'' konusunun graf teorisinin öğrenci başarısına etkisini araştırmaktadır. Çalışmada ön - son test, ön - son tutum kontrol gruplu desen uygulanmıştır. Çalışma 2006 - 2007 yılında 62 sekizinci sınıf öğrencisi arasından deney ve kontrol grupları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna graf teori destekli matematik öğretimi kullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile öğretim yapılmıştır. Öğretim sonunda her iki gruba da son test - tutum uygulanmıştır. Elde edilen veriler ilişkisiz örneklem t - testi ve ilişkili örneklem t - testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, graf teori destekli matematik öğretiminin, geleneksel yöntemle yapılan öğretimden daha etkili olduğu ve öğrenci tutumlarını olumlu yönde geliştirdiği sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to research the effect of the unit of "Probability" which is included in mathematics curriculum of the 8th grade on the student success using graph theory. In this study, the pre-past test, pre-past attitude with control group design were performed. The research was done on control and experiment groups consisting of 62 eightth grade students in the year of 2006 - 2007. Traditional method was applied to control group while Graph Theory supported mathematics education was applied to the experiment group. Post test - attitude was applied the both groups at the and of teaching. Data optained were analyzed using independent samples t - test and paired samples t - test. At the and of the study, the data put forward that teaching through Graph Theory supported education is more effective than traditional method and also it improves the students attitudes positively.