"Eşeyli ve eşeysiz üreme" konusunun öğretilmesinde deneysel yönteme göre geliştirilen öğretim tekniğinin uygulanması ve geleneksel öğretime göre öğrenci başarısına olan etkilerinin karşılaştırılması
Künye
Önel, Semra. Eşeyli ve eşeysiz üreme ünitesinin öğretilmesinde deneysel yönteme göre geliştirilen öğretim tekniğinin uygulanması ve geleneksel öğretime göre öğrenci başarısına olan etkilerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Özet
Bu çalışmanın amacı , "Eşeyli ve Eşeysiz Üreme" konusunda tasarlanan öğretim modelinin , sekizinci sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada araştırmacı tarafından konu ile ilgili konu başarı testi geliştirilmiştir. Geliştirilen test örnekleme, öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Örnekleme, 2005-2006 yılında Düzce Akçakoca İlköğretim okulunda okumakta olan iki sınıftan (n= 41) oluşmaktadır. Sınıflardan biri kontrol diğeri deney grubudur. Deney grubuna, öntest uygulandıktan sonra tasarlanan öğretim modeli uygulanmış, kontrol grubunda ise ders işlenişine müdahale edilmemiştir. Tasarlanan öğretim modeline konu anlatım metni, çalışma yaprakları, eşeyli üreme modeli ve performans değerlendirme etkinliklerinden oluşmaktadır. Tasarlanan bu öğretim modeli deney grubuna iki ders saati laboratuarda, beş ders saati sınıf ortamında uygulanmıştır. Konu islendikten sonra öntest olarak uygulanan test, sontest olarak yeniden uygulanmıştır. Test ANOVA ve t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları deney grubunda başarının, kontrol grubundakinden daha fazla olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, öğrenciyi merkeze alarak tasarlanan öğretim modelinin öğrencilerin başarılarına etkisinin anlamlı olduğu görülmektedir. The purpose of this study was to investigate the effects of the instruction model on eighth grade students accomplishment and understanding levels of "Sexsual and asexsual reproduction" subject. In this study a subject success test was developed. The test was applied as sampling , pretest and postest. The sampling data were collected from the Akçakoca Primary School In Düzce during 2005-2006 academic year. 41 students from two classes were included in this study. One class was called control group an done class was called experimental group. After the pretest, the instruction model was applied to the experimental group but no change was made to the teaching style for the control group. The instruction model consist of concept teaching, worksheets, sexsual reproduction model and performance evaluation activities. The instruction model was applied to the experimental group in a laboratory for two lessons time and in class for additional five lessons time. The pretest was given as a posttest to see the results of the instruction model. Data were analyzed by ANOVA and t-test. The results showed that the success of the experimental group was beter than the control group. In conclusion the students centered instruction model effects the students accomplishment and understanding levels of "sexsual and asexsual reproduction"