İlköğretim 7.sınıf elektrostatik konusunun bilgisayar destekli öğretim tasarımı
Citation
Korkusuz, Nihal Arı. İlköğretim 7. sınıf elektrostatik konusunun bilgisayar destekli öğretim tasarımı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf elektrostatik konusunun bilgisayar destekli öğretim tasarımını yapmaktır. Çalışmada kullanılacak öğretim materyali tasarlanırken öncelikle mevcut öğretim tasarımı modelleri ve bilgisayar destekli öğretim yazılımı geliştirme basamakları incelenmiştir. Yazılım, incelenen öğretim tasarımı modellerini kapsayan Genel Tasarım Modeli'ne uygun olarak, analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarıyla geliştirilmiştir. Materyal geliştirilirken elektrostatik konusunda literatürde karşılaşan kavram yanılgıları araştırılmış ve bu yanılgıları gidermek için sunulan öneriler doğrultusunda etkinlikler tasarlanmıştır. Yazılımda ön test, konu anlatımları, etkileşimli örnekler, simülasyonlar, videolar ve son test bulunmaktadır. Sonuç olarak Fen ve Teknoloji derslerinin bilgisayar destekli olarak islenmesi için hem öğrenciye hem öğretmene yardımcı olacak bir materyal hazırlanmıştır. The aim of this study is to design a computer assisted instruction of electrostatic chapter at 7th grade in primary school. Firstly existing instructional design models and development stages of computer assisted instructional software have been investigated while instructional material used in the study has been being designed. The software has been designed conveniently according to ADDIE model which encloses instructional design models investigated and consists of analysis, design, development, implementation, and evaluation stages. While the material has been being developed, misconceptions encountered in literature have been searched and activities have been designed according to suggestions offered for eliminating the misconceptions. The software contains Pre- Test, Tutorial, Interactive Examples, Simulations, Videos, and Post-Test. As a result, a material assisting both student and teacher has been prepared for lectures on Science and Technology course as computer aided.