Gastrodiplomasi ve foodie kavramlarının yiyecek ve içecek sektöründeki yeri (kavramsal bir tartışma)
Abstract
Ürün ve hizmet çeşitliliğinin ve ulaşım kolaylığının artmasıyla birlikte, tüketiciler çağın
gereklerine göre beklenti ve ihtiyaçlarını yeniden biçimlendirmektedir. Talepteki bu değişimin
doğru analizi de rekabet sahasında kalmak isteyen yiyecek ve içecek işletmeleri için oldukça önem
taşımaktadır. Tüketiciler günümüzde birçok farklı sıfatla tanımlanabilmektedir. Son dönemde
karşımıza sıklıkla çıkmaya başlayan foodie kültürü de çağın yeni tüketicilerinin eğilimini
tanımlayabilir nitelikte yeni bir kavram olarak ele alınabilir. Foodie kültürünün sektörel
yansımasına bakıldığında, paralel biçimde gelişen ve benzer özellikler gösteren gastrodiplomasi
kavramı göze çarpmaktadır. Hazırlanan çalışma yeni bir tüketici eğilimi olan foodie ve yeni bir
sektörel eğilim olan gastrodiplomasi arasında bir bağ kurmayı hedeflemektedir. Bu iki terimi
tartışmak ve bu terimlerin kavramsal analizini yaparak, literatüre katkı sağlamak ise çalışmanın
öncelikli amacı olmaktadır. With the diversity of products and services and the ease of transportation, consumers reform
their expectations and needs according to the necessities of the time. The correct analysis of this
change in demand is also very important for the food and beverage businesses that want to
remain competitive. Today, consumers can be defined with many different roles. The foodie
culture, which has started to come out frequently in last period, can be considered as a new
concept that can define the tendency of the new consumers in the age. When the sectoral
reflection of foodie cultures iş surveyed, the notion of gastrodiplomacy, which develops in parallel
and exhibits similar characteristics, attracts the attention. This study aims to forge a link between
foodie being a new consumer trend and gastrodiplomacy being a new sectoral trend. To discuss
these two terms and to contribute to the literature by making a conceptual analysis of these terms
are the main purpose of this study.