Türkiye’de eğitim veren fakültelerin turizm işletmeciliği bölümlerinin ders müfredatlarında alternatif turizm türlerine yönelik derslerin yeri
Özet
Bu araştırmanın amacı; Türkiye’de eğitim-öğretim faaliyetinde bulunan devlet üniversiteleri
fakültelerinin turizm işletmeciliği bölümlerinde, alternatif turizm türlerine yönelik derslerin
varlığının tespit edilmesidir. Araştırmada fakültelerin ‘Turizm İşletmeciliği’ bölümleri
müfredatları değerlendirmeye alınmıştır. Turizm İşletmeciliği ders müfredatları içerik analizi
yöntemi ile analiz edilmiştir. Ders planlarının değerlendirilebilmesi için YÖK Atlas uygulaması
ve üniversitelerin web sitelerindeki ders planları ya da müfredat bilgilerinden faydalanılmıştır.
Araştırma kapsamında 43 devlet üniversitesi incelemeye alınmıştır. Elde edilen bulguların
değerlendirilmesinde Microsoft Office Excel programı kullanılmıştır. Ders planları
değerlendirmeleri ile birlikte turizm işletmeciliği bölümlerinde 8919 öğrencinin eğitim aldığı ve
bununla birlikte bu bölümlerde 244 öğretim üyesinin faaliyet gösterdiği sonucuna varılmıştır.
Özel ilgi turizmi, etkinlik turizmi ve sürdürülebilir turizm müfredatlarda en çok yer alan dersler
olarak karşımıza çıkmaktadır. Medikal turizm, Yavaş turizm, Yayla Turizmi, Mağara Turizmi gibi
alternatif turizm türlerine yönelik derslerin ise hiçbir müfredatta yer almadığı belirlenmiştir.
Araştırmada ortaya çıkan bir diğer sonuç ise turizm işletmeciliği bölümlerinde genel derslere
oranla % 6,3 oranında alternatif turizm türlerine yönelik dersler müfredatlarda yer almaktadır
Kaynak
23. Ulusal Turizm KongresiKoleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Dönemsel olayların turizm ekonomisine etkileri ve çözüm önerileri
Gönen, İbrahim (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Dönemsel olaylar olarak tanımlanan, terör, ekonomik krizler, doğal afetler, savaşlar, sosyal kanşıklıklar, salgın hastalıklar vb. ve bunların etkili olduğu dönemler ülkelerin genel ekonomilerinde ve dolayısıyla turizm ... -
Uluslararası Skal Ödülü "Turizm Eğitim Oscarı" almış turizm rehberliği eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının hizmet kalitesi ölçümü: Turizm rehberliği öğrencileri üzerine bir araştırma
Deveci, Bahar (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Son yıllarda Türkiye’de önemini daha da hissettirmeye başlayan turizm olayı, büyük bir hızla gelişmektedir. Bu gelişim sürecinde, ülke turizminin daha iyi noktalara ulaşmasında turist rehberlerinin de payı büyüktür. Günümüzde ... -
Bir turizm potansiyeli olarak kaplıca turizminin değerlendirilmesi (Kangal-Balıklı kaplıca uygulama çalışması)
Selvi, Murat Selim (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996)Üç bölümden oluşan çalışmanın temel kavramsal yönünü oluşturan birinci bölümde genel turizm olayına bir yaklaşımda bulunmakta fayda görülmüştür. Onu kaplıca turizmiminin oluşumuna imkan hazırlayan jeotermal kaynakların ...