Türk mutfağının tanıtımı ve UNESCO yaratıcı şehirleri
Abstract
Toplumlarda gıdanın önemi her geçen gün artarken, ülkeler ellerindeki turistik
destinasyonların sağladığı potansiyel fırsatları ve buralardaki gastronomi unsurlarını ne
düzeyde kullandığı tartışma konusu olmaktadır. Çalışmanın kavramsal çerçevesinde
destinasyon pazarlaması ve UNESCO yaratıcı şehirler ağına dair bilgilendirmeler yapılmıştır.
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’yi bir turizm destinasyonu olarak pazarlarken, UNESCO
yaratıcı şehirler ağı kapsamında gastronomi şehri unvanını alan Gaziantep, Hatay ve
Afyonkarahisar illerinin Türk mutfağının tanıtımında nasıl kullanıldığını ortaya koymaktır.
Araştırma yöntemi olarak nitel veri toplama tekniklerinden arşiv taramasıyla T.C. Kültür
Turizm Bakanlığı web sitesindeki resmi broşürler taranmış, içerik analizi yöntemi kullanılarak
incelemeler yapılmıştır. Toparlanan veriler tablo halinde sunulmuş ve yorumlanmıştır. Bu
çalışmanın sonucunun, geçmişte yapılmış çalışmaların sonuçlarıyla paralellik gösterdiği ve
tanıtım broşürlerinin yetersiz kaldığı bilgisi örtüşmüştür. While the importance of food in societies is increasing every day, the potential opportunities
provided by the tourist destinations and the level of gastronomic elements used by the
countries are the subject of debate. In the conceptual framework of the study, information was
provided about destination marketing and the UNESCO creative cities network. The aim of
this research is to reveal how the provinces of Gaziantep, Hatay and Afyonkarahisar, which
have been awarded the title of gastronomy city within the scope of UNESCO creative cities
network, are used in the marketing of Turkish cuisine as a tourism destination. As a research
method, one of the qualitative data collection techniques is archive scanning. The official
brochures on the Ministry of Culture and Tourism website were scanned and reviews were
made using the content analysis method. The collected data were presented in tabular form
and interpreted. As a result of this study, it was concluded that it paralleled the results of
previous studies and that the promotional brochures were insufficient.