Berlin’deki Türk restoranlarını ziyaret eden Almanların demografik özelliklerine göre destinasyonu ziyaret etme niyetlerinin değerlendirilmesi
Özet
Etnik ve yöresel mutfağa ait unsurlar, turistlerin bir destinasyonu ziyaret etme davranışı geliştirmelerinde temel çekiciliklerden biri olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusuçekicilik unsurları olarak
yöresel yiyecekleri ait olduğu destinasyona gitmeden deneyimlemenin turistlerde destinasyonu ziyaret
niyeti oluşturup oluşturmadığının tespiti, bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu kapsamda,
Berlin’de faaliyet gösteren Türk restoranlarını ziyaret eden Almanlar çalışmanın evreni olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda çalışmaya katılanların demografik özellikleri ortaya konulmuş ve bu özelliklerin
Türkiye’yi ziyaret etme niyetlerini ne şekilde farklılaştırdığı analiz edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen
sonuçlar, yaş, cinsiyet, Türkiye’yi daha önce ziyaret etmiş olma ve kalış süreleri değişkenlerinin,
çalışmaya katılan Almanların Türkiye’yi ziyaret etme niyetleri üzerinde farklılık yarattığını ortaya koymaktadır. Bu sonuçlara göre, Türkiye’yi daha önce ziyaret etmeyen katılımcılar, Türk restoranlarını
deneyimlemesinin ardından daha yüksek bir oranda Türkiye’ye ziyaret niyeti geliştirmektedir. Bununla
birlikte, Türkiye’yi hâlihazırda ziyaret etmiş olan katılımcılar ile bu ziyaretlerin süresi 10 gece ve üzeri
olan katılımcıların ziyaret niyetlerinin düşük olduğu ortaya çıkmaktadır. The elements of ethnic and regional cuisine come to the forefront as one of the main attractions for
tourists to develop visiting intention to a destination. The main purpose of this study is to determine
whether or not the local food experience intends tourists visit a destination, by having the regional food
out of the destination. In this context, the Germans who visited Turkish restaurants in Berlin were
identified as the universe of the study. In this context, the effects of demographic features that differentiate the visiting intention of tourists analyzed. Due to the obtained results, age, gender, previous visits
and duration of visits create differences on Germans who participated in the study over the intention of
visiting Turkey. According to these results, participants who have not visited Turkey before, developing
a higher rate of intention to visit Turkey after experiencing Turkish restaurants in Berlin. However, the
participants that have visited Turkey before and stay 10 nights and more, develop lower level intentions
to visit Turkey