Yayın tarihi için Sındırgı Meslek Yüksekokulu listeleme
Toplam kayıt 36, listelenen: 1-20
-
İMKB imalat sanayiindeki 500 büyük firmanın 1997-2002 yılları arası finansal analizi
(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2005)Bu çalışmada, Türkiye ekonomisinin temelini oluşturan ve ekonomiye yön veren, Türkiye'nin 500 Büyük Firması (Kuruluş) içinde yer alan ve ayı zamanda hisse senetleri IMKB İmalat Sanayiinde işlem gören 101 imalat sanayii ... -
Avrupa Birliği sürecinde KOBİ lerin finansman sorunlarının çözümünde risk sermayesinin uygulanabilirliği Türkiye üzerine bir inceleme
(T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi, 2006)Bugün, küçük ve esnek yapıları ile ekonomiye katkı sağlayan KOBİ'ler gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkelerin gündeminde yoğun bir yer tutmaktadır. Rekabetin ve değişikliğin yoğun olarak yaşandığı günümüzde, istihdamın ... -
Türkiye’de ihracat kredi sigortası uygulaması; ABD ve Güney Kore ile karşılaştırması
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2007)Günümüzde, bir çok gelişmekte olan ülkede ortaya çıkan ödemeler dengesi sorunları, ülkeleri ihracatlarını geliştirmeye yönelik çalışmalar üzerinde yoğunlaşmalarına ve bu yönde tedbirler almalarına neden olmuştur. Bu ... -
Yerel kalkınmada tarım finansman desteği olarak doğrudan gelir desteği üzerine bir alan araştırması (Sındırgı ilçesi örneği)
(2007)Bölgesel politikaların günümüzde geldiği aşama ve özellikle bölgesel farklılıkların giderilmesi konusunda yapılan çalışmaların artması, bölgesel kalkınmanın önemini ortaya koymaktadır. Türkiye açısından bakıldığında da, ... -
Yerel kalkınmanın finansal dinamiği: Mikro finans ve Türkiye’deki gelişmeler
(2008)Günümüzde, yerellik ilkesi kapsamında yerel idarelere daha fazla yetki ve kaynak aktarılırken, finansman ihtiyacının da yerinden karşılanmasına yönelik finansman sistemleri ortaya konulmaktadır. Özellikle geri kalmış ... -
Türkiye’de kurumsal yönetim sürecinin gelişimi ve Balıkesir’deki işletmeler tarafından algılanması üzerine bir araştırma
(TÜRMOB, 2008)Son yıllarda yaşanan küresel finansal krizlerin altında yatan en önemli nedenlerden birinin, ülkelerin ve şirketlerin kurumsal yönetim politikalarının yetersiz olduğu görüşü, kurumsal yönetim kavramının önemini arttırmıştır. ... -
Kozmetik ürünlerde kadınların dürtüsel satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin analizi
(2013)Kozmetik sektörü dünya ticaretinde önemli paya sahip sektörlerin başında gelmektedir. Özellikle sektörde yer alan işletmelerin ürün derinlikleri ve genişlikleri giderek artmakta ve çeşitlenmektedir. Estetik ve görselliğin ... -
Beş yılda ne değişti?: Üniversitelerde stratejik planlama çalışmaları (misyon ve vizyon ekseninde karşılaştırmalı bir analiz)
(İbrahim Güran Yumuşak, 2013)Bu bildiri, 5. Bilgi Yönetim ve Ekonomi Kongresi’nde sunulan “Üniversitelerde Stratejik Planlama Çalışmaları: Misyon, Vizyon ve Temel Değerler Ekseninde Karşılaştırmalı Bir Analiz” başlıklı bildirinin devamı niteliğindedir. ... -
Sosyal medya ve finansal performans: Borsa İstanbul'da işlem gören işletmeler üzerinde bir araştırma
(2014)İnsan sosyalliği ile internet birleşiminin sonucu olarak ortaya çıkan sosyal medya, işletmelere farklı alanlarda fırsatlar yaratabilmektedir. İşletmecilik dünyasında sosyal medya, ağırlıklı olarak müşteri iletişimi ve ... -
Müşteri temelli marka değerinin yaratılması ve termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin marka algılarının ölçülmesi: Balçova termal tesislerine yönelik bir araştırma
(2015)Son yıllarda çok yoğun rekabet koşulları altında faaliyet gösteren termal turizm işletmeleri açısından marka değeri yaratmak, rekabet üstünlüğü sağlamanın en önemli araçlarından birisidir. Çalışmanın amacı, termal turizm ... -
Türkiye’de petrol tüketimi ve ekonomik büyüme arasındaki nedensellik ilişkisi
(2015)Enerji, ekonomik büyümenin sağlanması açısından en önemli girdilerin başında gelmektedir. Dünya ülkeleri tarafından enerji ihtiyacının önemli bir kısmı fosil yakıtlar tarafından sağlanmaktadır. Bu nedenle ülkelerin petrol ... -
Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel eğilimleri ve katılım engelleri: Sındırgı meslek yüksekokulu öğrencilerine yönelik araştırma
(2016)Rekreasyon faaliyetleri, insanların gönüllü olarak katıldıkları ve boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik faaliyetleri kapsamaktadır. Bu faaliyetler insanların dinlence, eğlence ve tatmin dürtüleri ile ilgili olup, onların ... -
Cari denge ve ekonomik büyüme ilişkisi: Türkiye analizi
(2017)Gelişmekte olan ülkeler, ekonomik büyüme için yetersiz kaynaklarından dolayı ithalat yapmak zorundadırlar. İthalat hacmindeki artışlar da cari açıklara neden olmaktadır. Özellikle enerjide ve aramalında dışa bağımlı ülkelerin ... -
Aşçılık yarışması etkinliklerinde organizasyon yeterliliği ve öğrenci kazanımları: Balıkesir Üniversitesi örneği
(2017)Üniversitelerin işlevlerini yerine getirebilmesinde, öğrencilere yönelik düzenlenen sosyo-kültürel etkinlikler önemli bir rol oynamaktadır. Bu yaklaşımdan hareketle çalışmada, Balıkesir Üniversitesi'nde düzenlenen 1. Aşçılık ... -
Employee attractiveness and customers' service failure perceptions
(Routledge Journals, 2018)This study aims to explore how hotel customers in Turkey respond to service failures when the service personnel they interact with are attractive or not. Based on 239 scenario-based surveys, it is established that customers ... -
Balıkesir ilinde kadın girişimci profili ve sorunları: yiyecek sektöründe bir uygulama
(2018)Bu çalışmanın amacı, Balıkesir ilinde yiyecek sektöründe faaliyet gösteren kadın girişimcilerin niteliklerini, genel profilini, iş kurma aşamasında ve sonrasında yaşadıkları sorunları belirlemektir. Veriler 2012-2017 yılları ... -
Türkiye'de ARGE harcamaları- büyüme ilişkisi: ARDL yöntemi
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi, 2018)ARGE harcamalarının GSYH üzerinden aldığı pay arttıkça, teknolojik inovasyon ve gelişim artarak sürdürülebilir büyümeye katkı sağlamaktadır. Özellikle gelişmekte olan ülkeler için teknolojik gelişim, verimlilik ve ihracat ... -
ARDL modeli ile Türkiye’de otomotiv ihracatı - büyüme ilişkisi
(Muş Alparslan Üniversitesi, 2018)Gelişmekte olan ülkelerdeki emek ve sermaye yoğunluğuna göre lokomotif sektörlerin ihracat içindeki payı arttıkça büyümeye katkısı da fazla olacaktır. Türkiye’de 2017 yılında toplam ihracatın sektörel dağılımında otomotiv ... -
Konaklama işletmelerinin pazarlamasında mobil teknolojinin kullanımı
(Gümüşhane Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2019)Konaklama işletmeleri ve ürünleri hakkında internet üzerinde olumlu ve olumsuz yorumlar mevcuttur. İşletmelerin, ilgili yorumlardan etkilenen tüketicileri bilmesi ve onlara yönelik reklam ve pazarlama faaliyetinde ... -
Inflation-exchange rate relationship: The case of Turkey
(Peter Lang AG, 2020)The Purpose of the study; transition strategy to the Central Bank's inflation targeting since 2002 in Turkey together is to examine the inflation and exchange rate relations. In this strategy, the most important control ...