Performans kavramı değerlendirmesi ve Balıkesir İl Emniyet Müdürlüğü Yıldırım Ekipler Amirliği'nde performans uygulaması örneği
Citation
Çolak, Cafer. Performans kavramı, değerlendirmesi ve Balıkesir İl Emniyet Müdürlüğü Yıldırım Ekipler Amirliği'nde performans uygulaması örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.Abstract
Performans yönetimi, sistematik bir yönetim aracıdır ve çalışanları motive etmek, yönetsel hedefleri başarmak için çalışanlara kendi potansiyellerini göstermek için kullanılır. Performans yönetimi, organizasyonlar için istenilen sonuçları başarabilmek için kişisel motivasyon, değerlendirmeler, belirlenmiş hedefler ve ortak amaçlardan oluşur. Etkili bir performans yönetimi, çalışanları motive ederek onlardan verimli çıktılar elde eder. Bu çalışmanın ana amacı etkili performans yönetimi sistemi sürecinin yolunu belirlemektir. Bu çalışma, kamu yönetimi, performans yönetimi süreci ve performans kavramının yapısını inceleyerek ekiplerde uygulanan performans yönetimi sisteminin teorik çatısı olarak hizmet verir. Bu süreçte performans yönetimi sisteminin ekiplerde nasıl uygulanacağı cevaplanmaya çalışılan ana sorudur. Dördüncü bölümde, performans kavramı çeşitli tanımlamalar ile tanımlanmıştır. Bu arada performansın ana elemanları ve bunlar arasındaki ilişkiler belirlenmiştir. Temel kavramlar açıklandıktan sonra performans yönetimi sistemi ve aşamaları incelenmiştir. Beşinci bölümde, performans değerlendirme aşaması açıklanmıştır. Bu bölümde performansın ölçülmesi, performans değerlendirme metodları, performans geliştirmenin başarılması ve faydaları vurgulanmıştır. Altıncı bölümde, kamu yönetimi kavramı dahilinde kamu kesiminde performans değerlendirmesi incelenmiştir. Kamu kesiminde performans odaklı yönetim sisteminin ne düzeyde uygulandığı gösterilmiştir. Yedinci bölümde, yeni bir performans değerlendirme modeli yerleştirmek ve var olan değerlendirme sisteminin resmini çizmek için bir anket hazırlanmıştır. Anket Balıkesir Emniyet Müdürlüğü'nde ekiplerde görevli memurlara uygulanmıştır. Performance management is a systematic management tool and used to show employees their potential, to ensure managerial goals and to motivate emloyees. Performance management consists of shared goals, defined aims, assessments and individual motivation in order to achieve desired results for organisations. An effective performance management can obtain more efficient outputs from employees by motivating them. The main purpose of this study is to determine the extend of the process of the effects of performance management system. This study serves as a theoretical framework of performance management system applying in patrols by examining structure of performance concept, performance management process and public mangement. How to apply performance management system in patrols is a key question that is tried to answer. In the fourth chapter, performance concept is identified with various definitions. By the way main elements of performance and relationship between them are determined. Performance management system and stages are examined after the explanation of the basic concepts. In the fifth chapter, performance evaluation stage is explained. In this chapter measuring performance, performance evaluation methods, benefits and accomplishments of performance appraisal are stressed. In the sixth chapter, performance evaluation in public sector is examined within new public management conception. At which level performance focused managing system is implemented in public sector is demonstrated. In the seventh chapter, a survey is prepared to draw a picture of the existing evaluation system and to establish a new model of performance evaluation system. The survey is applied officers at patrols in Balıkesir Police Departmant.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
İşletmelerde bir performans yönetimi aracı olarak kıyaslama tekniğinden yararlanma: konaklama işletmelerinde kat hizmetleri yönetimine yönelik bir araştırma
Erdem, Barış (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Her işletme belli amaçlar ve görevleri yerine getirmek üzere kurulur. İşletme yöneticilerinin temel görevi ise, örgüt amaçlarını ve görevlerini mümkün olabilecek en iyi ve en başarılı düzeyde gerçekleştirmektir. Dolayısıyla, ... -
360 derece performans değerlendirme yöntemi ile işgörenlerin örgütsel adalet algısı arasındaki ilişkilerin analizi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama
Cin, Gamze İşlek (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Değişen yönetim anlayışı içinde örgütler ve işgörenler sürekli olarak kendilerini geliştirme ihtiyacı duymaktadır. Bu gelişim çerçevesinde performans değerlendirme faaliyetleri örgütler için vazgeçilmez bir unsur olarak ... -
Toplam kalite yönetimi ilkeleri ile konaklama işletmeleri performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi İstanbul ili 5 yıldızlı oteller örneği
Başkan, Kürşat (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın amacı Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri olan Üst Yönetim ve Yöneticilerin Liderliği, Eğitim, Takım Çalışması, Müşteri Odaklılık, Sürekli Gelişme(Kaizen) ve Kalite bilgisi ve sıfır hata ile işletme performansı ...