Toplam kalite yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi : Kalite belgelerine sahip işletmelerde bir uygulama
Citation
Sert, Murat. Toplam kalite yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi: Kalite belgelerine sahip işletmelerde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.Abstract
Bu çalışma ile Toplam Kalite Yönetiminin Örgütsel Bağlılık üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Araştırmanın örneklemini Bandırma ilçesindeki kamu ve özel kuruluşları oluşturmuştur. Belirlenen iş yerlerine toplam 500 adet anket formu bırakılmış bu formlardan 367 si geri dönmüş ve yapılan incelemede içtenlikle doldurulduğuna inanılan 330 adet anket formu araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde anket formlarını dolduranların demografik özelliklerine yer verilmiş, ikinci bölümde Toplam Kalite Yönetimi ölçeği ve üçüncü bölümde ise üç boyutlu Meyer Allen Örgütsel Bağlılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın kapsamı Bandırma ilçesindeki işletmeler ile sınırlı tutulmuştur. Katılımcıların soruları herhangi bir etki altında kalmadan samimiyetle doldurdukları varsayılmıştır. Bulgulara göre; Duygusal Bağlılık ile Toplam Kalite Yönetimi arasında kuvvetli pozitif bir ilişki, Normatif Bağlılık ile Toplam Kalite Yönetimi arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ile Toplam Kalite Yönetimi ve Örgütsel Bağlılık çalışmalarına bir yol göstereceği, işletmelerde yöneticilere ve insan kaynakları sorumlularına yönetsel kararlarında yardımcı olacağı, konuya ilgi duyan araştırmacılara fayda sağlayacağı öngörülmüştür. This study aimed to investigate the effects on Total Quality Management Organizational Commitment. The sample of the study is comprised of public and private organizations in Bandırma district. Designated place with a total of 500 pieces of work from 367 questionnaires have been left out this form and returned filled sincerely believed that the examinations in 330 questionnaires were included in the study. The questionnaire used for data collection in this study consists of three parts. In the first part of those who fill in the questionnaire given to the demographic features, the second part of total quality management, and the third section is a three-dimensional scale Meyer Allen Organizational Commitment Scale was used. The scope of the research is limited to businesses in Bandırma district. Questions of the participants are assumed to fill sincerely without any effect under. According to the findings; A strong positive correlation between emotional commitment to Total Quality Management, moderate positive relationship between Total Quality Management and Normative Commitment have been identified. The obtained findings will show a way to work TQM and Organizational Commitment, the company will be responsible for managers and human resources to assist in administrative decisions is intended to provide benefits to researchers interested in the topic.