7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusundaki alternatif fikirlerinin belirlenmesi ve kavramsal gelişimlerinin incelenmesi
Künye
Pastırmacı, Engin. 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusundaki alternatif fikirlerinin belirlenmesi ve kavramsal gelişimlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011.Özet
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konularındaki alternatif kavramlarını belirlemek ve öğrencilerin kavramsal gelişimini incelemektir. Bu araştırma kapsamında Balıkesir il merkezinde bulunan üç ilköğretim okulunda ön test için 113, son test için 96 öğrenci ile anket yapılmıştır. Ünitenin toplam süresi olan 16 ders saati boyunca örneklem olarak kabul edilen bir sınıfta kamera kaydı yapılmıştır. Öğrencilere kavramsal anlama testi uygulanmıştır. Kavramsal anlama testi ve kamera kayıtlarının değerlendirilmesi sonucu öğrencilerin sahip oldukları alternatif kavramlar belirlenmiştir. Öğretim öncesinde ve sonrasında uygulanan kavramsal anlama testlerinin karşılaştırılması sonucu kavramsal gelişim incelenmiştir. Araştırmada verilerin analizi nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analiziyle yapılmıştır. Öğretim öncesinde yapılan kavramsal anlama testi analiz edildiğinde öğrencilerin literatürde var olan birçok alternatif kavrama sahip olduğu belirlenmiştir. Öğretim sonrası uygulanan kavramsal anlama testinin öğretim öncesinde uygulanan ile karşılaştırılması sonucu bazı iş ve enerji kavramlarında gelişmeler gözlenirken bazılarında ise tam olarak gelişme olmadığı belirlenmiştir. Programda alternatif kavramların çoğunun göz önünde bulundurulmaması, bazı kavramlara yeterli derece vurgu yapılmaması ve öğretimin program standartlarına tam uymaması nedeniyle öğrencilerin bu kavramlarında değişiklik olmadığı gözlenmiştir. The aim of this research is to determine the 7th grade students' alternative concepts on work and energy issues and to examine their conceptual development. Within the scope of this research, a pre-test is done with 113 students while there are 96 students conducting the post-test in three different schools in Balıkesir province. Besides, a class that is defined as sample group is cam-recorded during 16 hours which mean total duration of the unit under research. Conceptual understanding test was administered to students. The alternative concepts that the students have are found out after evaluating the conceptual understanding test and the camera records. Conceptual development is examined by comparing the tests done before and after the teaching session. The research data was analyzed by using content analysis which is one of the qualitative data analysis methods. When the conceptual understanding test prior to teaching was analyzed, it was found out that the students have many alternative concepts existing in the literature. As as result of the comparison of the conceptual understanding tests before and after teaching, it was observed that there are improvements in some work and energy concepts whereas there isn't a complete improvement in some of them. No change is observed in the students' concepts due to the fact that alternative concepts aren't taken into account in the curriculum, some concepts aren't emphasized very well and teaching doesn't completely match with the curriculum standards.