Sınıf öğretmenlerinin birinci sınıf Türkçe ders programına ve uygulanmasına ilişkin görüşleri: Ağrı İli örneği
Künye
Baysal, Okan. Sınıf öğretmenlerinin birinci sınıf Türkçe ders programına ve uygulanmasına ilişkin görüşleri: Ağrı İli örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.Özet
Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin birinci sınıf Türkçe ders programına ve uygulanmasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırmanın evrenini, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ağrı ili genelinde görev yapan ilkokulların birinci sınıfında görevli 940 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Ağrı Merkez, Patnos ve Tutak İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine bağlı 320 ilkokuldan basit (rastlantısal) örneklem tekniği ile seçilen 158 resmi ilkokulda görevli 300 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacının geliştirdiği "İlkokul Birinci Sınıf Türkçe Ders Programı'na ve Uygulanışına İlişkin Öğretmen Görüşleri Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik ve yapı geçerliği Ağrı'da daha önce birinci sınıf okutmuş sınıf öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin tüm maddeleri üzerinden yapılan analizde alfa güvenirlik katsayısı 0,93 bulunmuştur. Verilerin çözümlenmesi amacıyla; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapmaları hesaplanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde bağımsız gruplar t testi ve farkın kaynağını bulmak amacıyla tek faktörlü varyans analizinde Scheffe testi yapılmıştır. Yapılan çözümlemeler sonucunda sınıf öğretmenlerinin "Türkçe Ders Programı'nın okul ve sınıf ortamında uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşleri" boyutuna olumlu baktığı saptanmıştır. Türkçe Ders Programı'nın uygulanışı ve içerik etkinliklerinin anlamlandırılma düzeyinin köylerden merkeze (köy, ilçe merkezi, il merkezi) gittikçe arttığı ve öğretmenlerin kıdemi arttıkça programın uygulanışına yönelik öğretmen görüşlerinin daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This study intends to identify first grade primary school teachers' perception of Turkish education curriculum and its implementation. The population of interest in this study is 940 teachers working in the first grade of primary schools in Ağrı province-wide, during the 2011-2012 academic year. The sample of the study comprises 300 class teachers working in 158 national primary schools selected by simple random sampling technique from among 320 primary schools connected to Ağrı province center, Patnos, and Tutak district national education directorates. The data was collected by "first grade primary school teachers' perception of Turkish education curriculum and its implementation scale" developed by the researcher. The reliability and constructvalidity analyses of the scale were conducted by the help of teachers who formerly taught the first graders in Ağrı. The analyses were carried out on all the items of the scale, which produced the alpha reliability coefficient of 0,93. The data was analyzed by calculating percentage, frequency, arithmetical mean, and standarddeviation. Independent samples t-test was run to determine the relation between variables, and one way variation analysis Scheffe test to identify the source of the variation. The data analysis revealed that class teachers have a positive perception of the "implementation of the Turkish instructional curriculum at school and in class" dimension. It was also found that the closer it gets to the centrum (village, district center, city center), the more effectively Turkish instructional Curriculum is implemented and the greater meaning the in put activities gain. Finally, the results showed that,as teacher seniority increases, teachers have more positive views of the implementation of the curriculum.