Drama yönteminin 7.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesindeki başarılarına etkisi
Citation
Akkuş, Gamze. Drama yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi güneş sistemi ve ötesi: Uzay bilmecesi ünitesindeki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016.Abstract
Bu çalışmada, 7.sınıf öğrencilerine Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi ünitesinin mevcut uygulamadaki yöntem ve Drama Yöntemi ile öğretimi yapılmıştır. Çalışmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Bigadiç ilçesinde bulunan bir devlet okulunda okuyan 22 deney, 22 kontrol grubu öğrencisi katılmıştır. Araştırmada nicel araştırma modeli kullanılmıştır. Nicel araştırmada deneysel modellerden ön test, son test, kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, her iki gruba uygulama öncesi ve sonrası Dünyamız ve Evren Kavram Testi uygulanmıştır. Bununla birlikte, deney grubundaki öğrencilere Drama Yöntemine ilişkin tutumlarını belirlemek için Drama Yöntemi Tutum Anketi ve Drama Yöntemi Görüşme Soruları uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen analiz sonuçlarına göre Drama Yöntemi ile öğretim yapılan deney grubu öğrencilerinin Dünyamız ve Evren Kavram testi puanlarının geleneksel öğretim yöntemi ile ders yapılan kontrol grubu öğrencilerinden daha yüksek çıktığı belirlenmiş, gruplar arasındaki bu puan farkının ise deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde olduğu bulunmuştur. Son test verilerinin T testinin p değerinin .048 olduğu bulunmuştur (p<0,05). Drama Yöntemi Tutum Anketi sonuçlarına göre ise öğrencilerin Drama Yöntemine yönelik tutumlarının olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerle yapılan Drama Yöntemi görüşme soruları da bunu desteklemektedir. Dünyamız ve Evren Kavram Testinde kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha başarılı oldukları görülmektedir. Ancak kız ve erkek öğrencilerin Drama Yöntemine yönelik tutumlarında anlamlı bir fark olmadığı, hem kız hem erkek öğrencilerin Drama Yöntemini sevdikleri ortaya çıkmıştır. Gerçekleştirilen bu çalışmanın, yapılacak olan yeni çalışmalara yol göstereceği düşünülmektedir. The instruction of the unit “Solar System and Beyond: Space Puzzle Unit” has been done to the 7th Grade students with Traditional Teaching and Drama Method. In the term of 2014-2015 Educatıon and Teaching year 22 experiment and also 22 control group students that study at a public school in Bigadiç in Balıkesir join at a work. In the research quantitative research model is used. In this quantıtative research from the experimental models first and last tests also half experimental figure from the control groups are used. As a data collection tool; Our World and Universe Conception test is applied to both groups before and after the application. In addition to this a Drama Method Attitude Survey and also a Drama Method Intercourse Questions applied to the students in the experiment for stating attitudes related to the Drama Method. According to the analysis results; the students study with Drama Method whose Our World and Universe test marks are higher than the control group students that study the lesson with classic traditional teaching. The diffrence of the scores between the groups is in favor of experiment group statistically. The data of the last test T test’s p value is found 0,48 (p<0,05). According to the Drama Method Attitude Survey’s results the student’s attitudes for Drama Method are identified positively. The Drama Method Intercourse Questions that are made with the students supported this. In the Our World and Universe Conception test it is seemed significantly that girls are more successful than the boys. But there isn’t a significant difference between the girls and boys’ attitude to the Drama Method in fact they both love Drama Method. It ıs thought that this studying will guide to the following new studyings.