Üniversite gençliğinin TSK'ya güveni ve bilgi kaynakları
Citation
Akın, Gülsün Kılıç. Üniversite gençliğinin TSK'ya güveni ve bilgi kaynakları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.Abstract
Bu çalışma öncelikle, tarihsel bir birikime sahip olan ordu kurumunun, üniversite gençleri tarafından nasıl değerlendirildiğini konu edimekte, ordunun toplumda sahip olduğı ayrıcalıklı konumunu ve meşruiyet alanlarını nasıl oluşturduğunu incelenmeyi amaçlamaktadır. Bu çerçevede “güven” kavramı temel belirleyicileri ile ele alınmıştır. Kavramsal çerçeveyi oluşturan sosyal sermaye ve meşruiyet kavramları, üniversite gençlerinin orduya bağlılığını ve ordunun oluşturduğu konumu incelemek için kullanılmıştır. Gençlik sosyolojisi alanında çalışmalar yürütülse de personel kadrosunu çoğunlukla gençlerin oluşturduğu ve kültürel bir mirasa sahip olan ordunun gençlerle etkileşimini konu edinen çalışma sayısı yeterli değildir. Bu ihtiyaca katkı sunmak amacıyla tasarlanan çalışma da, nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Genel olarak bulgularda, gençliğin genel nüfustan farklı bir eğilim göstermediği tespit edilmiştir. Üniversite gençliğinin orduya yönelik bilgilerini daha çok bilimsel içerikli kaynakların oluşturduğu sonucuna varılmıştır. This study is about university students’ perceptions of armed forces as an institution with a significant historical background. The main purpose of the research is to examine the acquisition of the prestigious status that the armed forces hold and the constitution of the grounds of the legacy it retains. In relation to this, together with its main definers the concept of “trust” makes up the main focus of the study. The other terms, “social capital” and “legitimacy” is used to understand university students’ commitment to the armed forces and the “special” status it has. Even though there are studies on youth sociology, the number of studies adressing the interaction between young people and armed forces of which personnel is mostly consist of young appears to be insufficient. Designed to contribute to answering this need, the study adopting quantitative research techniques uses questionnaire. The primary result is that opinions of young people don’t diverse from the general attitude of the public. It is found that university students’ knowledge of the armed forces is mostly obtained through scientific resources.