Cumhuriyet'in ilk 15 yılı (1923-1938) ile son 15 yılda (2000-2015) eğitimle ilgili sorunların karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
Citation
Özkan, Umut Birkan. Cumhuriyet'in ilk 15 yılı (1923-1938) ile son 15 yılda (2000-2015) eğitimle ilgili sorunların karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.Abstract
Bu arastırmada, Cumhuriyet’in ilk 15 yılı (1923–1938) ile son 15 yılda (2000–2015) egitimle ilgili sorunları karsılastırmalı olarak degerlendirmek ve günümüze iliskin önerilerde bulunmak amaçlanmıstır. Nitel arastırma özelligi gösteren bu çalısmada, 1923–1938 ve 2000–2015 yılları arasında yayımlanan dokümanlardan yola çıkılarak egitim sorunlarının karsılastırılması ve degerlendirilmesi yapılacagından çoklu durum deseni kullanılmıstır. Bu dönemde yasanan egitim sorunlarını degerlendirmeye yönelik olarak birden fazla birim analiz edilecegi için çoklu durum deseni içinde yer alan iç içe geçmis çoklu durum deseni kullanılmıstır. Verilerin elde edilmesi kısmında evreni olusturabilecek tüm dokümanlar incelendikten sonra alt problemlere iliskin kaynaklardan örneklem olabilecekler taranıp; tarih sırasına, konuyla ilgisine ve karsılastırmaya elverisli olup olmadıgına göre düzenlenmistir. Her konuda oldugu gibi, siyasal, ekonomik ve toplumsal boyutu oldukça güçlü olan egitim sorunlarını incelemeden önce kavramsal çerçevenin iyi bir sekilde tanımlanmasına çalısılmıstır. Nesnel bir tavır içinde, sorunları kendi baglamında degerlendirebilmek için dönemin siyasal, ekonomik, sosyal ve egitimsel gelismeleri çalısmanın kapsamına alınmıstır. Arastırma sorularının öngördügü; egitim politikasına, Türk egitim sistemine, ögretmenlik meslegine, egitim bilimleri alanlarına ve egitimde program gelistirmeye iliskin bulgular iki asamada belirlenmistir. lk asamada 1923–1938 yılları arasında karsılasılan egitim sorunları, ikinci asamada, 2000–2015 yılları arasında karsılasılan egitim sorunları irdelenmistir. Elde edilen bilgiler tablolastırılarak karsılastırılmıstır. Arastırma sonucunda, alt problemlerde ifade edilen alanların tümünde bazı sorunların çalısılan zaman dilimine dek süregeldigi, bu sorunlara ilave olarak yeni sorunlar bas gösterdigi ortaya çıkmıstır. Bulgular ilgili literatür baglamında tartısılmıs ve bu dogrultuda öneriler üretilmistir. The purpose of this study is to compare the problems of the education in the first 15 years of Turkish Republic (1923-1938) to the last 15 years (2000-2015) and to make suggestions for today. In this qualitative study, multiple baseline design is used since a comparison and an assessment are made based on documents published between 1923-1938, and between 2000-2015. Intermingled multiple-state pattern, one of the multiple baseline designs, is used since more than one unit is analyzed to compare and assess the educational problems within these periods. While collecting data, all documents that might help to create the population were examined and those sources which can be samples and are related to the sub-problems were scanned and listed chronologically with respect to relevance and suitability for comparison. Before examining the educational problems, which have strong political, economical, and social dimensions, an effort is made to define the conceptual framework well as has been done in most similar studies. In order to be able to assess the problems objectively within their own context, the political, economical, social, and educational developments in the stated periods are included in the study. The findings related to education policy, Turkish education system, teaching profession, the areas in educational sciences, and the program development in education are identified in two phases. Educational problems in 1923-1938 and 2000-2015 are analyzed in the first and second phase respectively. The findings are presented and compared in a table. The results of the research indicate that some educational troubles in all areas discussed in sub-problems persist up to the time of this study and that, in addition to these problems, new ones have emerged. The findings of this study are discussed with respect to relevant literature and suggestions are made accordingly.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Kosova'daki öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik bilgi, inanç, tutum ve özyeterliklerinin sınıf içi uygulamalarıyla ilişkisinin incelenmesi
Yıldırım, Soner (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik bilgi, inanç, tutum ve özyeterliklerinin, sınıf içi uygulamalarıyla ilişkilerini incelemektir. İlişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma desenine göre tasarlanan ... -
Eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerine ilişkin görüşleri
Eroğlu, Özgür (2015)Bu araştırmada, eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerinin müzik öğretmenliği mesleğinin gerekliliklerine uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan model, betimsel ... -
Bireysel çalgı dersi tükenmişlik ölçeği geliştirme çalışması: Geçerlik ve güvenirlik analizi
Girgin, Demet (2015)Bu çalışmada, lise ve üniversite düzeyinde müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı derslerine ilişkin tükenmişlik düzeylerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. ...