Binek otomobillerin silindir kapağının işleme sürecinin robot ve otomasyona dayalı olarak iyileştirilmesi
Citation
Özsoy, Bora. Binek otomobillerin silindir kapağının işleme sürecinin robot ve otomasyona dayalı olarak iyileştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017.Abstract
Bu çalışma için, ortalama olarak yıllık üretim kapasitesi 410.000 adet/yıl olan ve bir üretim hattında vardiya başına dokuz adet işleme operatörü, üç adet montaj operatörü, bir adet ambalaj operatörü ve bir adet hat sorumlusu çalışmakta olan silindir üst kapağı üretim hattı iyileştirme bölgesi olarak seçilmiştir. Çalışma temel amacı üretim hattında iki adet simetrik halde bulunan alt yüzey işleme operasyonu operatörünün manuel olarak yükleme yaptığı operasyonda operatörün yaptığı işlemleri robotlar yardımıyla yaparak hatta vardiya başına iki adam dolayısıyla toplamda üç vardiyada altı adam tasarrufu sağlamaktır. Ayrıca hatta otomatik ve manuel postalarda çalışan adam sayısını eşitleyerek yemek ve çay molalarında oluşan açık zaman kazancını sağlayıp hattın kapasitesini arttırarak üretimde önemli bir tasarruf sağlamakta amaçlanmıştır. Bu projenin gerçekleşmesi için amaçlanan gerekli olan bütün mekanik ve otomasyon müdahaleleri çalışma kapsamında ve süresinde hayata geçirilmiştir. Ayrıca hatta kullanılacak olan gerekli malzemeleri firma bünyesinde atıl halde bulunan üretim hatlarından sağlanarak ve ayrıca kullanılmayan hatlardaki robotları da çalışır hale getirerek en az yatırımla en fazla faydanın oluşturulması sağlanmıştır. In the cylinder head production line, which has 410.000 pieces year average production capacity and where there are nine machining operators, three assembly operators, one packaging and one shift leader working is been selected as an improvement area. The aim of this thesis is to make saving 2 man work in 1 shift and totally gain 6 man work in 2 symmetrical operation where 2 operators are loading the cylinder heads manually and make milling to the lower face of cylinder heads by making the loading operations with robots. Moreover by equalizing the number of the operators who are working on manual and automatic stations there is an extra saving on the open time for productivity due to working on spare times which causes capacity increase. All necessary mechanical and auto-motional studies to realize this project has been done within the scope of this project. Maximum savings with minimum investments has been realized by using all necessary equipment from inactive production lines and by repairing the inactive robots which are not working in inactive production lines.