Ortaöğretim 12.sınıfta okuyan öğrencilerin türev öğretiminde teknoloji kullanımının öğrencilerin başarısına ve matematiksel inancına yansıtıcı düşüncesine ve matematik tutumuna etkisi
Künye
Bakar, Serkan. Ortaöğretim 12. sınıfta okuyan öğrencilerin türev öğretiminde teknoloji kullanımının öğrencilerin başarısına ve matematiksel inancına yansıtıcı düşüncesine ve matematik tutumuna etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018.Özet
Çalışmada, türev öğretiminde teknoloji kullanımının öğrencilerin matematik başarısına, matematiğe karşı tutumlarına, matematik inançlarına ve yansıtıcı düşünmeye etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi Balıkesir İl sınırları içindeki bir Fen Lisesinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 109 onikinci sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Matematik dersi 12. sınıf müfredatında yer alan türev ünitesinin minimum ve maksimum problemleri çalışma konusu olarak seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak; "Matematik dersi I-II sınavı", "Matematik tutum ölçeği", Matematik inanç ölçeği” ve “Yansıtıcı düşünme belirleme ölçeği” öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Araştırma, öntest-sontest gruplu yarı deneysel desendir. Deney grubuna maksimum ve minimum problemlerinin çözümünde teknoloji kullanımı için bilgisayarda Graph 4.3 yazılımı kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilere maksimum ve minimum problemlerinin çözümü için 5E planına göre hazırlanmış ders planı kullanılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen nicel veriler SPSS 18.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Deney grubunda teknoloji destekli işlenilen maksimum ve minimum problemlerinin çözümü için kullanılan Graph 4.3 yazılımının öğrencilerin inanç ve yansıtıcılıklarının değiştiği bulunmuş ve bu değişme anlamlı bulunmuştur. Ancak matematiğe karşı tutum ve matematik akademik başarılarında değişmenin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Geleneksel yöntemle işlenilen matematik dersi sonucunda kontrol grubunda matematik akademik başarısının arttığı görülmüştür. Bu sonuç %1 lik dilimle öğrenci alan bir okulda bu tür çalışmalarda teknolojinin etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle akademik olarak iyi olarak nitelendirilen liselerde ve 12. sınıflarla çalışma yapılmaması önerilmektedir. The study investigates what effect the use of technology in Derivative Teaching has on the students’ Maths success, their attitude to Maths, Maths beliefs and reflective thinking. The sample of the study has been formed from 109 students in the 12th grade in a Science High School located in the center of Balıkesir in 2016-2017 Academic year. The problems on Maximum and Minimum problems in the Mathematics Curriculum of the 12th grades has been chosen as the subject of the study. As the Data Gathering tool, “Maths exams 1-2” , “Mathematic Attitude Scales” , “Mathematic Belief Scales” and “Reflective thinking identification scale” have been used as pre-test and post-test. The search is a semi-experimental design with pre-test and post-test groups. The Graph 4.3 software, which is used for the solution of minimum and maximum problems, has been applied to the experimental group. The lesson plan, which was prepared according to 5E plan for the solution of maximum and minimum problems, has also been used for the students. Quantitive Data obtained at the end of the study has been analyzed by SPSS 18.0 pocket-program. The Graph 4.3 software, which is used for the solution of maximum and minimum problems studied by the support of technology, has caused some changes in the students’ beliefs and reflectivity and the changes have been found meaningful. But the result shows that there is no change in their attitude to Mathematics and academic success. It’s seen that by the result of Maths, which is studied with traditional method, Maths academic success of the control group has been increased. This result shows that technology has no effects on the school which has students in %1 percentile rank in these kind of studies. For this reason, it is recommended not to use it at 12th grades and high schools that are qualified as academically successful schools.