Müzik öğretmeni adaylarının "öğretmen" kavramına ilişkin metaforları
Abstract
Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının "öğretmen" kavramına yönelik algılarının metaforlar yolu ile ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören 130 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, "Öğretmen... gibidir; çünkü..." yada "Öğretmen...benzer; çünkü...." cümlelerini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Araştırma nitel bir çalışmadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve açık uçlu sorulardan oluşan anket yolu ile toplanmıştır. Daha sonra, veriler içerik analizi yöntemi ile incelenerek yorumlanmıştır. Araştırmada, müzik öğretmeni adayları 31adet metafor üretmiştir. Müzik öğretmeni adayları tarafından üretilen bu metaforlar ortak özellikleri bakımından 5 kavramsal kategori altında toplanmaktadır. Araştırma sonucunda, öğretmen adayları tarafından "öğretmen" kavramının birbirlerinden farklı metaforlarla açıklandığı ortaya çıkarılmıştır This study aimed to determine pre-service music teachers' perception of the concept of teacher by means of metaphors. The study sample included 130 pre-service music teachers in the Music Teaching Program of the Fine Arts Teaching Department at Balıkesir University's Necatibey Education Faculty. The study data were collected by having the participants complete the sentences. "A teacher is like a... because...." or "A teacher resembles to a... because..." This is a qualitative study. The data were collected using a questionnaire created by the researcher with open-ended questions. The data were examined using content analysis method before being interpreted. The pre-service music teacher produced 31 metaphors. These metaphors were classified into five theoretical categories by shared characteristics. The study results revealed that the concept of teacher was explained using different metaphors by the pre-service teachers