Güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile dinledikleri müzik türü arasındaki ilişki
Özet
Bu çalışmada öncelikle Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ve en sık dinledikleri müzik türünün ne olduğu belirlenerek aralarındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca, yalnızlık düzeyi ve en sık dinlenilen müzik türüne ilişkin bulgular cinsiyet, bölüm ve sınıf değişkenleri boyutunda ele alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Balıkesir Kadriye Kemal Gürel Güzel Sanatlar Lisesi'nde öğrenim görmekte olan 182 resim ve müzik bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak UCLA yalnızlık ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin yalnızlık düzeylerinin düşük olduğu; cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyinde anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğrencilerin en sık dinledikleri müzik türü Türkçe pop müzik, en az dinledikleri müzik türü ise klasik batı müziğidir. Dinlenilen müzik türü ile yalnızlık düzeyi arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin dinledikleri müzik türü ile cinsiyetleri ve bölümleri arasında anlamlı farklılık bulunurken müzik türü ile sınıf düzeyi arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Elde edilen bulgular ilgili literatüre dayanarak değerlendirilmiştir This study initially identified the levels of loneliness and types of music listened to by students of a fine arts high school, and then examined the relationship between the two. In addition, variations in levels of loneliness and the favourite type of music was examined according to gender, department and class variables. The study was conducted with the participation of 182 students, attending the art and music departments of the Balıkesir Kadriye Kemal Gürel Fine Arts High School. Data were collected using the UCLA Loneliness Scale and a personal information questionnaire. It was found that students had low levels of loneliness, and that these levels of loneliness did not vary significantly by gender, department or class attended. The music most often listened to by the students was Turkish pop music, whereas western classical music was the music they listened to least. No significant relationship was found between the type of music listened to and levels of loneliness. The type of music listened to was found to vary significantly according to gender and department, but not by the class attended. Findings were discussed in the context of the wider literature