Fast Food restoranlarda marka değeri: Balıkesir’deki yerli ve yabancı menşeli markalara yönelik kıyaslama
Abstract
Çalışmada fast food sektöründe faaliyet gösteren restoranlarda marka değerini etkileyen faktörler ile marka değeri boyutlarının yerli ve yabancı menşeli restoranlarda marka değerine etkisi incelenmiştir. Veriler Balıkesir merkezinde faaliyet gösteren beşi yerli ve beşi de yabancı menşeli olmak üzere toplam on ayrı restoranda yemek yiyen 304 müşteriden elde edilmiştir. Veriler varyans analizi ile test edilmiştir. Araştırma bulguları marka değeri ile menşee dayalı marka algısı arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Ayrıca araştırma bulguları yabancı fast food markalarına yönelik marka algısının yerlilere kıyasla daha yüksek olduğunu da göstermektedir. The?study?examines?the?factors?that?affect?customer-based?brand?equity,?and?the?effect?of?brand?equity?dimensions?on?fast-food?brand?equity?depending?on?domestic?and?foreign?origin.??Data?were?obtained?from?304?customers?who?eating?in?ten?different?business?including?five?domestic?and?five?foreign?origins?in?the?Balıkesir?City?Center.?Variance?analysis?was?used?to?analyze?the?data.?Research?findings?indicate?that?there?is?a?significant?relationship?between?customer-based?brand?equity?and?its?perception?depending?on?origins.?The?results?also?explores?that?foreign?originated?fast-food?brand’s?perception?is?more?powerful?than?the?domestic.