Analysis of Volvo IT's closed problem management processes by using process mining software ProM and Disco
Özet
Bu çalışmada 2013 yılında İş Süreci Zekası yarışması için Volvo IT Belçika tarafından sağlanan çözümü gerçekleştirilmiş problemlerin olay günlükleri Süreç Madenciliği için kullanılan yazılımlar ile değerlendirilmiştir. Bu yazılımlardan birisi (ProM) açık kaynak kodlu, diğeri (Disco) ise ticari bir uygulamadır. Ticari uygulama akademik lisans ile tam versiyon şeklinde kullanılabilir. Çalışmada değerlendirilen olay günlükleri 6660 adet kayıttan oluşmaktadır. Bu örnek inceleme ile süreç madenciliği programların çalışma mantığı anlatılmış ve Volvo firmasının problem çözümü aşamasındaki sorunlar örneklendirilmiştir. Bu analizde, süreçlerdeki ping-pong davranışı, en uzun süreçli ürün, en fazla yoğunluğa sahip çalışan ortaya konulmuştur. In this study, the event logs for closed problems which was created by Volvo IT Belgium for the Business Process Intelligence Challenge in 2013 are evaluated by using Process Mining software. One of these software (ProM) is an open source program and the other (Disco) is a commercial product. Commercial application is available as a full version with academic license. Observed event logs record consist of 6660 units. This case study described the logic of the process of mining programs and issues in problem solving stage of the Volvo Company are illustrated. In this analysis, ping-pong behavior in the processes, the product which has the most frequency and the employee who has the most duration for the processes have been revealed.