Devre tatil sisteminde algılanan hizmet kalitesi: Kütahya ilinde konaklayan müşteriler örneği
Özet
Devre tatil sistemi dünyada ve Türkiye’de son yıllarda oldukça önem kazanmaya başlayan bir yapıdır. Konaklama işletmelerinin oda satışlarını tüm sezonlara yaymak ve sürekli gelecek müşteriler edinmek için son yıllarda büyük devre tatil şirketleriyle anlaşmalar yapmaktalar. Bu çalışmada Kütahya ilinde devre tatil sistemi kapsamında konaklayan müşterilerin aldıkları hizmet kalitesi araştırılmıştır. Müşterilerin devre tatil sistemindeki hizmet kalitesini deneyimlerine bağlı olarak değerlendirmeleri istenmiştir. Algılanan hizmet kalitesinde müşterilerin personel ve işletmeyi değerlendirmeleri istenmiş ve bu unsurların memnuniyetleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. İleriki yıllarda yatırımları devam eden devreli sistem işletmelerine ve yapılacak olan diğer akademik araştırmalar için yol göstermesi beklenmektedir. Araştırmada 305 müş- teriye anket uygulaması yapılmış ve SPSS for Windows istatistik programı ile analiz edilmiştir. Timeshare vacation is an important structure that getting important around the World and in Turkey. Accomodation enterprises are making agreements with big Timeshare vacation companies to spread the room sales to all season and to obtain new customers that come constantly in recent years. In this study, the service quality that is received by the customers accomodate in Kütahya are analyzed. The customers were asked to evaluate the service quality in the timeshare vacation depending on their ecperiance. They were requested to evaluate the personnel and organization in teh perceived service quality and the effects of these elements on their pleasure were analyzed.It is expected that the present study will show way to timeshare vacation system organizations still under construction and to the other academic studies to be carried out. In the study, 305 customers were given a questionnaire and the findings were analyzed with SPSS for Windows Statistical Program.