Müzik öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenlere göre problem çözme becerileri
Abstract
Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 70 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, veri toplama aracı olarak, Heppner ve Peterson (1982) tarafından geliştirilen “Problem Çözme Envanteri”; Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanan ölçek kullanılmıştır. Veriler, t-testi ve Kruskal Wallis testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları ışığında; öğrencilerin problem çözme becerilerinin, cinsiyetlerine, mezun oldukları lise türüne ve yaşlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığı; sınıf düzeylerine göre ise anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. This study was done in order to research problem solving skills of pre-service music teachers based on differing variables. This study was conducted on 70 pre-service music teachers of 2009-2010 academic year. Heppner and Peterson #8217;s #8220;Problem Solving Inventory #8221; which was adapted to Turkey by Heppner and Sahin (1993) was used as the data collection tool. Data were analysed with t-test and Kruskal Wallis test. In the light of the research #8217;s findings, it was found that there is not a meaningful difference in their problem solving skills based on the high schools they graduated from, the ir gender and age but, it was found that there was meaningful differences that are dependent on whether they are senior, junior or bachelor.
Source
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim DergisiVolume
19Issue
3Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zeka oyunlarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve problem çözme algılarına etkisi
Şahin, Engin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, zekâ oyunlarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve problem çözme algılarına etkisi araştırılmıştır. Deneme modelindeki araştırmada "Öntest ve Sontest Kontrol Gruplu Seçkisiz ... -
13-14 Yaş grubu öğrencilerin problem çözme stratejilerinin belirlenmesi
Şahin, Ayşe Ahu (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Öğrencilerin problem çözme konusunda çeşitli sıkıntıları vardır. Bu sıkıntıların basında problemi çözmeye uygun stratejiyi belirleyememek yer alır. Bu çalışmada, öğretim aşamasında kullanılan iki farklı eğitim tekniğinin ... -
Ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri ve problem çözme becerileri üzerine işleyen bellek kapasitesinin etkisinin belirlenmesi
Akıncı, Emine (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu araştırmada ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri belirlenmiş ve problem çözme becerileri ile işleyen (kısa süreli) bellek kapasiteleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın ...