Altıncı sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarının yapılandırmacı öğrenme kuramına göre değerlendirilmesi
Özet
2004 Fen ve Teknoloji öğretim programı kapsamında hazırlanan altıncı sınıf fen ve teknoloji ders kitabının, öğretmen kılavuz kitabının ve öğrenci çalışma kitabının yapılandırmacı öğrenme kuramına ne ölçüde uygun hazırlandığı araştırılmıştır. Çalışmamızda yapılandırmacı öğrenme kuramının ne olduğunu ve gerekliklerinin neler olduğunu açıklandıktan sonra yapılandırmacı öğrenme kuramına uygun fen ders kitaplarında hangi öğelerin olması gerektiği belirtilmektedir. Ünitelerin analizi için yapılandırmacı öğrenme kuramının gereklerine uygun ölçek geliştirilmiş ve içerik ölçütler doğrultusunda incelenmiştir. İncelenmek üzere bir biyoloji, bir kimya ve bir fizik ünitesi seçilmiştir. İncelenen kitapların yapılandırmacı öğretim süreçleri için gerekli olan araştırmacılar tarafından belirlenen ölçütlerin bir kısmını içermediği bulunmuştur. Genel olarak kitaplar bir bütün olarak yapılandırmacı öğrenme kuramına uygun olarak düzenlenmiştir. In this study, the suitableness of six grade science textbooks, the teacher guidebooks and the student workbooks prepared according to 2004 science and technology curriculum to the constructivist learning theory has been investigated. In the study, after explaining what constructivist theory is and what its requirements are, it has pointed out which elements must be in constructivist science textbooks. For unit analyses criteria suitable to constructivist learning theory has been set and the contents have been examined accordingly. For examining a biology, a chemistry and a physics unit were selected. The units, which were examined, didn #8217;t include parts of criteria necessary for constructivist teaching processes. In general, textbooks are partly organized suitable according to constructivist learning theory.