Fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen etkinliklerine ve problem çözmeye ilişkin görüşleri
Özet
Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin etkinliklere öğrencileri ne derece dahil ettiklerini ve problem çözmeye olan yaklaşımları ile karşılaştıkları zorlukları araştırmaktır. Çalışmaya Balıkesir'deki ilköğretim okullarından 149 öğretmen katılmıştır. Araştırmada kullanılan anket iki ana bölümden oluşmaktadır. Verilerin analizinde öğretmenlerin maddelere verdikleri yanıtların frekansları ve yüzdelik dağılımları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en çok üzerinde durdukları etkinlikler; görsel ve yazılı materyallerden yararlanmak, yazılı ve sözlü değerlendirmelerde bulunmak ve kavramların açıklanması şeklindedir. Öğretmenleri problem çözme konusunda en çok etkileyen faktörler sırasıyla; ders saatlerinin azlığı, öğrenilenleri sürekli kontrol etme ihtiyacı ve sınavlar için öğretim programını bitirme zorunluluğu hissetmek şeklindedir. The purpose of this study was to investigate the extent to which science teachers engaged students in science activities and taught problem solving and also the difficulties faced by science teachers in implementing the problem-solving method in the science classroom. The survey involved 149 teachers in Balıkesir elementary schools. The instrument used in this study was a questionnaire that had two main sections. The statistical techniques that were used in the study are the frequency and percentage distribution. It was found that the most emphasized activities were using the audio-visual materials on related topic, making quiz or class test and explaining the concepts. The factors that affect the use of problem solving in science classrooms are the time tabling constraints, the need to maintain control of pupils #8217; learning and the feeling constraint to complete the science curriculum for examinations.