Toplam kalite yönetiminde başarı değerleme sisteminin nitelikleri
Özet
İşletmedeki insan kaynağı, küresel boyuttaki yo"un rekabet koşullarında, yarışı bir adım önde sürdürebih '" anahtarı konumuna gelmiştir. İnsan kaynakları v" * * (İKY)'nde başarı değerleme (BD), insan kaynağını, işletmeni' stratejik bir rekabet öğesine dönüştürmedeki önemli r I" nedeniyle, toplam kalite yönetiminin (TKY) başar " belirleyen bir değişkendir. TKY' nin uygulandığı işletmelerT BD' nin söz konusu etkisinden yararlanılabilmesi için »n sisteminin TKY ilke ve amaçlarını destekleyen va dönüştürülmesi zorunludur. Bu dönüşümü gözardı d" işletmelerdeki geleneksel BD sistemi, TKY amaçların erişmenin önünde ciddi bir engel oluşturmaktadır.Bu çalışma, literatürdeki "TKY' nin BD ile bir a d uygulanabilirliği" tartışmasına dayalı olarak hazırlanmış * Çalışmada, BD' nin TKY anlayışındaki yeri, TKY ilkelerU uygun BD sisteminin başlıca öğeleri, bu öğelerin nitelikler'"* geleneksel BD sisteminden farkı belirlenmiştir. Abstract: Performance appraisal (PA) in human resources management (HRM) is a variable to determine the achievement of total quality Management (TQM) owing to its role of which is of great importance to transform human resource into the strategical competitive element of a company. pA system in companies where TQM is applied should be transformed into a structure to support the principles and objectives of TQM. The traditional PA system in companies where this transformation is ignored is a serious obstacle for objectives of TQM. This study has been prepared on the basis of the discussions in the literature about "applicability of PA and TQM together." In the study, the role of PA in philosophy of TQM the main elements in an PA system established appropriately for TQM principles, characteristics of the main elements and their difference from traditional PA system have been determined.