Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi-Makale Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 40
-
A Taylor collocation method for the solution of linear integro-differential equations
(Taylor & Francis Ltd, 2002)In this study, a matrix method called the Taylor collocation method is presented for numerically solving the linear integro-differential equations by a truncated Taylor series. Using the Taylor collocation points, this ... -
Taylor polynomial solutions of systems of linear differential equations with variable coefficients
(Taylor & Francis Ltd, 2005)A Taylor collocation method has been presented for numerically solving systems of high-order linear ordinary, differential equations with variable coefficients. Using the Taylor collocation points, this method transforms ... -
Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumlarına etkisi
(2008)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine yönelik matematik dersinin oran-orantı konusuyla ilgili eğitsel bilgisayar oyunları geliştirerek, bu oyunların öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları ... -
Relationship between pre-service music teachers' personality and motivation for computer-assisted instruction
(Routledge Journals, 2010)The main purpose of this study was to examine the relationship between pre-service music teachers' personalities and their motivation for computer-assisted instruction (CAI). The 'Big Five' Model of Personality served as ... -
Beyond self-efficacy: Measuring pre-service teachers' instructional technology outcome expectations
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2010)The purpose of this study was to examine concurrent and construct validity for the Instructional Technology Outcome Expectation (ITOE) scale. Outcome expectation is an intrapersonal factor which influences individuals' ... -
Social cognitive predictors of pre-service teachers' technology integration performance
(Springer, 2011)The main objective of the study was to examine interrelationships among social cognitive variables (self-efficacy, outcome expectations, and performance goals) and their role in predicting pre-service teachers' technology ... -
Pre-service music teachers' satisfaction: person-environment fit approach
(Cambridge University Press, 2012)Guided by three theoretical frameworks in vocational psychology, (i) theory of work adjustment, (ii) two factor theory, and (iii) value discrepancy theory, the purpose of this study was to investigate Turkish pre-service ... -
Öğretmen adaylarının matematiksel düşünmeye odaklı öğretimi planlama becerilerinin incelenmesi
(2013)Bu araştırma ile öğrencilerin matematiksel düşünmelerine odaklanmayı temel alan öğretim programına katılan öğretmen adaylarının yapmış oldukları planların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada deneysel araştırma desenlerinden ... -
Educational game development models
(2013)Son yıllarda yapılan çeşitli araştırmalar, öğrencilerin hayatlarında bilgisayar oyunlarına, televizyon, kitap okumak gibi diğer faaliyetlerden daha fazla yer verdiklerini göstermektedir. Öğrencilerin oldukça fazla zamanını ... -
Perspectives of teachers and administrators on the use of e- school system at schools
(2013)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmelere paralel olarak günümüzde artık bilgiye ulaşılması sadece kendi başına önemli bir unsur teşkil etmemekte bunun yanında bilginin işlenmesi, üretilmesi ve özellikle ... -
Prospective biology, physics and chemistry teachers' attitudes toward information and communication technologies
(2013)Bu çalışmanın amacı, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Çalışma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Balıkesir Üniversitesi Necatibey ... -
Who should study music education? A vocational personality approach
(Routledge Journals, 2013)The main purpose of the current study was to examine the utility and usefulness of Holland's Theory of Personalities in Work Environments to understand the match between personality and the desire for music education. The ... -
Who should study instructional technology? Vocational personality approach
(Wiley, 2013)The main purpose of this study was to examine the relationship between vocational personality and departmental satisfaction of instructional technology students. Holland's theory of personalities in work environments served ... -
Eğitimde eğitsel sosyal ağ sitelerinin kullanımı: Edmodo örneği
(2014)Günümüzde öğrencilerin sosyal ağ sitelerini yoğun kullanmaları eğitimcilerin de dikkatini çekmiş ve sosyal ağ sitelerinin eğitimde nasıl kullanılabileceği çeşitli araştırmalara konu olmuştur. Bununla paralel olarak temelde ... -
Development of mobile skill teaching software for parents of individuals with intellectual disability
(2014)Bu araştırmanın amacı, zihin engelli bireylere günlük yaşam becerilerinin öğretiminde ebeveynlerin kullanımına yönelik mobil beceri öğretimi yazılımı geliştirmektir. Araştırmada tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
İlköğretim seçmeli satranç dersi başlangıç düzeyi birinci basamak bilgisayar destekli öğretim tasarımı
(2014)Bu çalışmada satranç öğretiminde kullanılmak üzere, öğrenme teorileri, öğretim tasarım modelleri, çoklu ortam öğeleri ve görsel tasarım prensiplerine uygun, ilköğretim okullarında seçmeli olarak verilen satranç dersinin ... -
Measurement of vocational personality theory in light of holland
(2015)- Bu çalışmanın amacı meslek psikolojisinin en önemli teorilerinden birisi olan Holland Teorisinin ışığı altında geliştirilen 55 maddelik mesleki ilgi ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Holland'a göre ... -
Evaluating and monitoring the learning progress: Learning analytics
(Sakarya University, 2015)Within educational society, metrics and grades (e.g., standardized-tests) are commonly being employed to assess the knowledge, skills and educational achievement that can be measured according to specific criteria or ... -
Learner views about a distance education course
(2016)The purpose of the study was to investigate the views of learners experienced in the Distance Learning Platform (DLP), which was prepared according to an online course design model. The participants of the study were 19 ... -
Material development to raise awareness of using smart boards: an example design and development research
(Acad Publisher House Researcher, 2016)This study aims to develop training material that will help raise awareness in prospective teachers regarding the benefits of using smart boards in the classroom. In this study, a Type 2 design and development research ...