Kütahyada termal turizm girişimciliği ve işletmeciliğinin mevcut durumuna yönelik girişimci ve yönetici görüşleri üzerine nitel bir araştırma
Künye
Sırakaya, Murat. Kütahyada termal turizm girişimciliği ve işletmeciliğinin mevcut durumuna yönelik girişimci ve yönetici görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Özet
Türkiye termal kaynak zenginliği konusunda dünyanın önde gelen ülkelerinden biridir. Termal turizmin mevsimsellik sorununun olmaması, aynı zamanda konaklamanın uzun sürmesi ve bir sağlık turizmi çeşidi olması nedeni ile harcamaların yüksek olması, turizmden gelir elde etmek isteyen ülkeler için çekici bir özellik olmuştur. Bunun farkında olan ülkeler termal turizmden gelir elde etmek amacı ile termal tesis yatırımlarına önem vermektedir.
Kütahya ili Türkiye’nin önemli termal turizm potansiyeli olan bölgelerinden biridir. Bölgenin bütün ilçelerinde termal kaynak mevcuttur. Bölgede termal turizmin geliştirilmesi için gerekli olan yatırımların sağlanması için girişimcilerin yatırıma teşvik edilmesi oldukça önem taşımaktadır. Termal tesis yatırımlarının ciddi maliyetleri göz önüne alınacak olursa bu konu daha da önemli hale gelmektedir. Bu kapsamda sektörde faaliyet gösteren girişimcilerin yatırım ve faaliyet sürecindeki tecrübelerinin bilinmesi hem potansiyel girişimcilere hem de politika yapıcılara yol gösterici nitelikte olacaktır. Bunun yanında bölgenin eksiklerinin tespit edilmesi ve neler yapılabileceği konusunda bir yol haritası çizilebilmesi için sektörle iç içe olan bölgedeki girişimci ve yöneticilerin görüşleri önem arz etmektedir. Bu doğrultuda çalışmada bölgedeki termal turizm işletmecilerinin yaşamış oldukları deneyimler, bölgenin mevcut durumu ve geleceği hakkındaki görüşleri ortaya çıkarılmıştır.
Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak Kütahya ilindeki
termal tesis sahiplerine ve yöneticilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel
analiz yöntemi ile analiz edilmiş tema ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırmadan elde
edilen veriler sonucunda girişimcileri yatırıma çeken en önemli etken bölgenin termal turizm potansiyeli olmuştur. Elde edilen bulgulardan çıkarılan bir diğer önemli sonuç ise bölgenin tanıtımının eksik olduğu konusunda katılımcıların ortak görüşü olmuştur. Katılımcıların görüşleri doğrultusunda yerel yönetime ve potansiyel girişimcilere öneriler geliştirilmiştir. Turkey is one of the leading countries in the world in terms of hot springs.
Thermal tourism has been an attractive option for countries which would like to have
tourism income since there is no problem of seasonality, the accommodation lasts
longer and that being a health tourism the expenditures are higher. Countries that are
aware of these, attach importance to thermal facility investments in order to generate
income from thermal tourism.
Kütahya province is one of the regions of Turkey, which has an important
potential of thermal tourism. There are thermal springs in all districts of the region. It
is crucial that entrepreneurs are encouraged to invest to provide the investments
necessary for the development of thermal tourism in the region. Considering the
serious costs of the thermal facility investments, this issue becomes even more
important. Within this scope, knowing the experiences of the investors, who are
active in the sector in the process of investment and operation, will be instructive for
both the potential investors and the policy makers. Moreover, the opinions of the
investors and administrators in the region who are in close contact with the sector,
are also important to determine the deficiencies of the region and to draw a road map
regarding what can be achieved. Accordingly, the experiences of the tourism
managers in the region and their viewpoints regarding the present state and future of
the region were examined.
In the study, semi-structured interview form was prepared and applied on the
thermal facility owners and managers in Kütahya province. The data obtained were
analyzed through descriptive analysis method, themes and codes were formed. As a
result of the data obtained from the research, the most important factor that attracted
the entrepreneurs to investment was the thermal tourism potential of the region.
Another important conclusion drawn from the obtained from the findings was that
the participants agreed upon the deficiency in the region’s publicity. Suggestions
were developed for the local authority and potential entrepreneurs in line with the
participants’ opinions.