Sağlık sektöründe otelcilik hizmetlerinin çalışanlar tarafından algılanması
Künye
Şaldıran, Elife Özkan. Sağlık sektöründe otelcilik hizmetlerinin çalışanlar tarafından algılanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Özet
Sağlık kurum ve kuruluşlarında sunulan otelcilik hizmetleri, hastanelerin de oteller gibi konaklanan bir merkez olduğunun algılanması sonucu gündeme gelmiştir. Özel hastaneler, tıbbi hizmetin yanında otelcilik hizmetlerini her zaman önemsemişler, fiziksel koşulları, hizmet sunumunu buna uygun olarak düzenlemişlerdir. Verimlilik ve kalite için otelcilik hizmetleri önemli bir temel belirleyen olmuştur. Bu durum sağlık hizmeti sunan işletmenin, mali bütçesi yönünden kârlı olması sonucunu ortaya çıkarmıştır. Böylece işletmenin devamlılığı yani hizmetin sürdürülebilirliği sağlanmıştır. Tıbbi tedavi çok önemlidir. Kaliteli otelcilik hizmetleri tıbbi tedavinin tamamlayıcısıdır. Otelcilik hizmetlerinin planlanması ile birlikte hastaların konforu dikkate alınmış, tedaviye uyum ve tedavi başarısının arttırılması hedeflenmiştir.
Çalışma Balıkesir İlinde özel bir sağlık kuruluşunda 27.02.2018 -30.03.2018
tarihleri arasında yürütülmüştür. Bu kapsamda 254 sağlık çalışanına anket uygulanmış olup, sağlık çalışanlarının sağlık sektöründe otelcilik algılarının yaşlarına göre farklılık gösterdiği, hastaneye giriş ve kayıt işlemlerinin hızlı ve hatasız yapılmasının, odaların temizliğinin ve düzeninin gerektiği gibi sağlanmış olması algısı yüksek oranda bulunmuştur. Hotel services provided in health institutions and organizations, it has come to the conclusion that the hospitals are perceived to be a hosted center like a hotel. Private hospitals, they always care about hotel services besides medical service, physical conditions and service provision accordingly. Productivity and quality have been an important basis in hotel management services. This has led to the conclusion that the healthcare provider should be profitable in terms of the financial budget. Thus, the continuity of the business, namely the sustainability of the service, has been achieved. Medical treatment is very important. Quality hospitality services are complementary to medical treatment. As a result of the planning of hospitality services, the comfort of the patients was taken into consideration, and the aim was to
improve treatment compliance and success. The study was conducted between 27.02.2018 and 30.03.2018 in a private health institution in Balikesir province. Within this scope, a questionnaire was applied to 254 healthcare workers, health workers differ according to the ages of hospitality perceptions in the health sector, fast and error-free recording of the admission process, the cleanliness of the rooms and the sense that the arrangement was provided as required was found at a high rate.