Çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılıklarının analizi: Otomotiv sektöründe beyaz yakalı çalışanlar üzerine bir uygulama
Citation
Şahaner, Büşra. Çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılıklarının analizi: Otomotiv sektöründe beyaz yakalı çalışanlar üzerine bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.Abstract
Günümüz şartlarında iş tatmini ve örgütsel bağlılık tanımları firmaların özellikle insan kaynakları bölümünün çokça önem verdiği bir yapı haline gelmiştir. İnsanın kaynak olmaktan çıkıp kıymet olarak değerlendirilmesi gerektiği bilinci git gide yayılırken, firmaların zorlu rekabet koşullarında ayakta kalabilmeleri ve verimliliklerini arttırarak büyümeleri sahip oldukları bu değerli varlıklara sundukları motivasyon kaynakları ve memnuniyet faktörlerine bağlı hale gelmiştir. Çalışmada öncelikle iş tatmini ve örgütsel bağlılık tanımları verilerek, önemleri anlatılmakta ve bu iki değişken arasındaki ilişki açıklanarak, iş tatmini ve örgütsel bağlılığı etkileyen faktörlerden bahsedilmektedir. İş tatmininin ve örgütsel bağlılığın ölçülmesinde hangi analizlerden faydalanılarak ne gibi sonuçlar elde edilebileceği hakkında bilgi verilmektedir. Son bölümde ise otomotiv sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın beyaz yakalı çalışanlarına uygulanan anket yoluyla elde edilmiş veriler SPSS istatistiksel paket programı ile test edilerek, iş tatmini ve örgütsel bağlılık hipotezleri, yöntemleri ve sonuçları örneklendirilmiştir. In today's conditions, the definitions of employee satisfaction and employee loyalty have turned out to be a structure in which the human resources departments of the companies take it very seriously. While the consciousness of the need to evaluate the human being as a value instead of a source, surviving of the companies in challenging competition conditions and growing by increasing their productivity has become dependent on the motivation resources and satisfaction factors they offer to these valuable assets. In this study, firstly, job satisfaction and organizational commitment definitions are made, their importance is explained and the relationship between these two variables are clarified and finally the factors affecting satisfaction and organizational commitment are discussed. Information is given about which analysis may be used for measuring job satisfaction and organizational commitment and what kind of results can be gathered from these analyses. In the last section, data obtained through a questionnaire applied in a sample firm were tested with SPSS package program, and employee satisfaction & employee loyalty hypotheses, methods and results were exemplified.