Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
Künye
Çetin, Hasan Özkan. Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.Özet
Nicel araştırma desenlerinden tarama ve ilişkisel tarama deseninin birlikte kullanıldığı bu araştırmada, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeylerinin belirlenmesi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin eğitim alınan üniversite, cinsiyet, üniversitedeki bölümün ait olduğu alan, sahip olunan teknolojik ürün sayısı, bir haftada bilgisayar başında geçirilen süre, akademik başarı durumu ve teknoloji içerikli çalışmaya katılıp katılmama değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini üç üniversitede Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına kayıtlı 267 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler, iki bölümden oluşan bir anket formu ile toplanmış; birinci bölüm olan “Kişisel Bilgiler” ile demografik özellikler, ikinci bölüm olan “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi” ile de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi düzeyleri belirlenmiştir. Verilerin analizinde istatistik paket programından yararlanılmıştır. Analiz sürecinde verilerin normal dağılım göstermediği görülmüş ve parametrik olmayan testlerden yararlanılmıştır. Ayrıca teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin belirlenmesi için de Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzey Tablosu kullanılmıştır. Analiz sonuçları incelendiğinde ölçeğin puan ortalamalarına göre örneklemin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisinin iyi düzeyde olduğu; akademik durum değişkenine ait 0,00-0,99 (0-25) grubunun teknolojik pedagojik alan bilgisi orta düzey iken diğer tüm değişkenlerde tüm grupların teknolojik pedagojik alan bilgilerinin de iyi düzeyde olduğu bulunmuştur. Ayrıca sahip olunan teknolojik ürün sayısı değişkeninin ölçek geneli için 5 veya daha fazla cihaza sahip öğretmen adaylarının lehine anlamlı farklılık oluşturduğu; diğer tüm değişkenlerin ise herhangi bir farklılığa sebep olmadığı görülmüştür. The purpose of this research, in which survey and correlational research designs of quantitative research methods were used, is to determine preservice teachers’ Technological-Pedagogical-Content-Knowledge in Pedagogical Formation Certificate Program and to investigate the significant differences of Technological Pedagogical-Content-Knowledge-levels in point of some variables such as the university, gender, the type of program, the number of technological products, time spent by computer in a week, academic achievement status, receiving-or-not-taking technology courses. In this study 267 preservice teachers who register Pedagogical Formation Certificate Program participated from 3 universities. A survey form which has “The-Personal-Information-Section” and “Technological-Pedagogical-Content Knowledge-Self-Assesment-Scale” was used as data collection tool. In the analysis of data, statistic package program was used. In the analysis process, Non-parametric tests were used to obtain the results of analysis when it was understood that normality could not be provided. Also, Technological-Pedagogical-Content Knowledge-Level-Table was used to determine the Technological-Pedagogical Content-Knowledge-levels. When the results of the analysis are examined, the Technological Pedagogical-Content-Knowledge-level of all study group is good-level according to Technological Pedagogical Content Knowledge scores; just, while the- Technological Pedagogical Content Knowledge level of the “0,00-0,99 (0-25)” group that belongs academic achievement status variable is average-level, the- Technological-Pedagogical-Content-Knowledge levels of all other groups were found to be good-level in all other variables. “The number of technological products” variable, in terms of the general status of the scale, has a significant difference in favor of preservice teachers who have 5-or-more devices; on-the-other-hand, all other variables did not make a significant difference.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Öğrencilerin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı yeterliklerinin belirlenmesi ve akademisyenlerin pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına yönelik görüşleri
Atmaca, Fatma İlknur Kurnazoğlu (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki öğrencilerin pedagojik yeterliklerini ve akademisyenlerin Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma ... -
Biyoloji öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerinin karşılaştırılması
Bayboz, Özge (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi 5.Sınıf biyoloji öğretmen adayları(BÖA) ile pedagojik formasyon eğitimi alan biyoloji öğretmen adaylarının (PFBÖA) pedagojik alan ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yapılarının modellenmesi
Bu çalışmanın amacı, Schmidt ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi” (TPAB) ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak sadece matematik dersi için geçerlik ve güvenirliğini test etmek ve ölçeğin ...