Browsing Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 59
-
Akdeniz ülkelerine yönelik uluslararası turizm hareketleri
(2007)Dünya Turizm Örgütü’nün 2005 yılı verilerine göre, dünya turizm hareketlerinin yüzde 32’ sine ve dünya turizm gelirlerinin de yüzde 23’ üne sahip olan Akdeniz Havzası, uluslararası turizm hareketlerinin önemli çekim ... -
Termal konaklama işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi (crm) üzerine bir araştırma: Frigya Bölgesi örneği
(2014)Müşteri İlişkileri Yönetimi ya da “CRM” iş dünyası açısından dünya genelinde önemli konulardan birisidir. Doğru bir Müşteri İlişkileri Yönetimi olmaksızın, işletmeye yeni müşteriler çekmek ya da elde tutmak mümkün değildir ... -
Turizm yazınında "deniz turizmi"nin olgusal gelişimi
(2014)Turizm disiplini birçok disiplin ile ilişkili olduğundan multidisipliner bir alan olarak kabul görmektedir. Bu bağlamda özellikle denizcilik konusunda meydana gelen gelişmeler ile birlikte son dönemde popülerliği artan ... -
Yiyecek ve içecek işletmelerinde psikonörobiyokimya yaklaşımı
(2015)Yiyecek ve içecek işletmelerinin, tüketicilerin işletmeden tatmin olmalarını sağlamak için tüketicilerin psikolojik ve fizyolojik durumlarını bilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın problem durumu, yiyecek ve ... -
Yiyecek-içecek işletmelerinde etik uygulamaların SWOT analizi ile değerlendirilmesi
(2015)Dünyada değişen tüketici eğilimleri karşısında, klasik yiyecek-içecek işletmeciliği anlayışından farklı olarak etik olgusu ön plana çıkmaktadır. Bu doğrultuda, yiyecekiçecek işletmesi sahiplerinin etik konusuna önem vermeleri ... -
The importance of indigenous edible plant species to rural tourism development (sample of Seferihisar)
(2016)Rural tourism phenomenon can be expressed as a tourism type which is progressing within tourism sector quickestly and also has a potential to be progressed more and more in the near future. Its one of main reason can be ... -
Turizm ve yiyecek ve içecek endüstrisinde sahnelenen otantiklik (eleştirel bakış)
(2017)Turistik ürün bazında değerlendirildiğinde kimi ritüeller, yemekler, yapılar yahut giysiler yani kısacası turizm içerisinde turistik ürüne dahil olan birçok şey, halkın özgün yerel kültürüne uygun sergilenip sergilenmemesine ... -
Türk Cumhuriyetlerinden gelen öğrencilerin Türk mutfağı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
(2017)Türk kültürü içerisinde, yemek kültürü de çok önemli bir yere sahiptir. Türklerin yıllar boyunca yaşadıkları ve hükümdarlık sürdürdükleri coğrafyalar ve bu coğrafyalarda yaşayan diğer kültürlerle olan etkileşim "Türk ... -
In the fusion cuisine approach availability of quinoa (application suggestions)
(2017)Due to rapid population growth in the world and our country in recent years, rapid depletion and pollution of natural resources, global warming and climate change, individuals are looking for new and alternative nutrients ... -
Dünyanın en iyi mutfakları ve Türk mutfağı
(2017)Tarih boyunca diğer birçok kültürlerle yaşanan etkileşim, geniş bir coğrafyada hüküm sürmesi ve bu hüküm sürdüğü coğrafyada farklı kültürlerin bir arada yaşaması gibi nedenler Türk mutfağının zenginleşesi ve çeşitlenmesine ... -
Supplier selection with fuzzy vikor method in food and beverage enterprises (Turkey)
(2017)Endüstriyel işletmelerde uzun bir süredir uygulanan bulanık vikor yönteminin yiyecek-içecek işletmelerinde yeni bir tedarikçi seçim tekniği olarak uygulanabilirliği araştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı olarak sayısal ... -
Türklerin gıda tercihlerinde etkili olan motivasyonların belirlenmesi
(2017)Tüketicilerin gıda tercihlerinde etkili olan motivasyonların belirlenmesi, yiyecek-içecek üretimi ve hizmeti sunan işletmeler için oldukça önemlidir. İşletmeler, bu motivasyonların neler olduğunu tespit ettiği taktirde ... -
Gastronomi eğitimi alan öğrencilerde yiyecekte yenilik korkusu (food neophobia): Balıkesir Üniversitesi örneği
(2017)Beslenme olgusu insanlar için vazgeçemeyecekleri derecede önemli olan bir konudur. Hayatın devam edebilmesi için insanların beslenmesi gerekmektedir. İnsanların beslenme tarzlarını tercih ettikleri yiyecekler oluşturmaktadır. ... -
Yaygın gastronomi eğitiminde arz ve talep etkileşiminin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
(2018)Eğitim kurumlarının temel işlevlerinden birisi olarak nitelikli işgücü yetiştirme olduğu kabul edilmektedir. Bu çerçevede nitelikli işgören yetiştirme olgusunun, örgün eğitim kurumlarının etkinliği ile doğru orantılı olduğu ... -
Are you a modern or post-modern tourist? Predicting touristic preferences from personality and values
(Africa Journals, 2018)Today's consumers have a postmodern perception and demonstrate a profile that is freer than their predecessors, more densely living their individuality, and trying more to put their own presence on the streets and in ... -
Destinasyon pazarlamasında yerel mutfaklar: Balıkesir ili örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Türk mutfağının yerel mutfaklar sayesinde oldukça geniş bir gastronomik zenginliği içerisinde barındırdığı bilinmektedir. Yerel mutfakların pazarlanmasının ise ülke ve bölge turizmi açısından oldukça avantaj sağladığı ... -
Duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişki ve değişkenlerin davranışsal niyet üzerindeki etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu araştırmada, turistlerin duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu değişkenlerin gelecekteki tüketici davranışlarına olan etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. ... -
Gastronomi eğitiminde kavram yanılgıları
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Felsefi akımlarda herhangi bir olgunun bilim olarak kabul edilebilmesi için kendine özgü kavramların varlığına gereksinim duyulmaktadır. Gastronomi olgusu da her bilim dalı gibi kendine özgü kavramlardan oluşmakla birlikte ... -
Yiyecek içecek işletmelerinde moora yöntemi ile tedarikçi seçiminin uygulanabilirliği
(Cahit Aydemir, 2020)Günümüz dünyasında, işletmelerin karlılıklarını arttırabilmek, sağlıklı büyüme rakamlarını yakalayabilmek, maliyetlerini minimize etmek ve piyasada kalıcı olabilmeleri için istikrarlı ve etkili bir tedarikçi ağına, ... -
Zeytinyağlı yemek kültürünün füzyon (Fusion) mutfak olgusu ile geliştirilebilirliğine yönelik bir alan araştırması (Edremit Körfezi örneği)
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Mutfak kültürü kavramı diğer kültürel öğeler gibi yaşayan, gelişen ve etkileşim içinde bulunan bir toplumsal değerdir. Bu değeri geliştiren ve zenginleştiren temel etmenlerden birisi olarak füzyon mutfak olgusunun kayda ...