Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin matematik başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
Citation
Alp, Fatma Burcu. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin matematik başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.Abstract
Bu çalışmanın amacı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin Matematik başarısı, Matematik dersine yönelik tutum, Matematik kaygısı, özdüzenleme ve umutsuzluk düzeylerini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve nicel araştırma desenlerinden tarama modeli ve keşfedici korelasyonel araştırma modelinden faydalanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ege bölgesinde bulunan bir ilin ilçesinde bulunan yedi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden birinde bulunan 115 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları “Matematik Tutum Ölçeği”, “Özdüzenleme Ölçeği”, “Matematik Kaygı Ölçeği” ve Matematik Umutsuzluk Ölçeği” ölçeklerinden şeklindedir. Veriler istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları öğrencilerin matematiğe yönelik başarı, tutum, özdüzenleme ve umutsuzluk düzeylerinin orta seviyelerde, kaygı düzeylerinin ise düşük seviyelerde olduğunu; cinsiyet değişkenine göre matematiğe yönelik başarı, tutum, özdüzenleme, kaygı ve umutsuzluk düzeylerinde anlamlı bir fark bulunmadığını ortaya koymuştur. Öğrencilerin özdüzenleme faktörleri olan, dışsal düzenleme, içsel düzenleme ve özdeşleştirilmiş düzenleme düzeyleri sınıf düzeylerine göre incelendiğinde ise tüm faktörlerde dokuzuncu sınıflar lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçların matematik öğretiminde Mesleki ve Teknik Anadolu liseleri üzerine yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The aim of this study is to determine the mathematics achievement, attitude towards mathematics course, math anxiety, self-regulation and hopelessness levels of Vocational and Technical Anatolian High School students. In the research, guantitative research approach was adopted and screening model and exploratory correlational research model were used. The study group of the study consists of 115 students in one of the seven Vocational and Technical Anatolian High Schools located in the district of a province in the Aegean region in the 2017-2018 academic year. The data collection instruments used in the research were in the form of “Math Attitude Scale ”, “Self-Regulation Scale”, “Math Anxiety Scale” and “Math Hopelessness Scale ”. Data were analyzed by using, statistical package program. The findings of the study indicated that the achievement, attitude, self-regulation and hopelessness levels of the students were moderate and the anxiety levels were low. It was found that there was no significant difference in mathematics achievement, attitude, self-regulation, anxiety and hopelessness levels according to gender variable. When the students' self-regulation factors, exogenous regulation, internal regulation and identified regulation levels were examined according to grade levels, it was concluded that there was a significant difference in favor of ninth grades in all factors. It is thought that the results obtained in the research will contribute to the studies on Vocational and Technical Anatolian High Schools in mathematics teaching.