The correlation between the musical interest and achievement motive
Abstract
The purpose of this study is to identify the correlation between the musical interests and achievements motivate of prospective music teachers. The study was designed as a correlative survey. The study was conducted on a total of 829 first, second, third, and fourth grade prospective music teachers who studied during the 20112012 academic year in Turkey. The data were collected through the Musical Interest Scale and the Achievement Motive Scale.They were analysed via correlation and regression analyses. The findings suggest an intermediate correlation between the musical interests and achievement motivations of prospective music teachers, suggesting that musical interests play a role in the achievement motivations of prospective music teachers.
Source
AnthropologistVolume
20Issue
1-2Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The Role Of The Family For Revealing And Improving The Musical Talents Of Pre-School Children
Kurtaslan, Zafer; Özer, Burcu; Okay, Hasan Hakan (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2013)Music education, which enables the cognitive, emotional and psychomotor development of individuals, is an indispensable element of modern education. Besides, music enables individual to establish communication with his ... -
Müzik öğretmeni adaylarının geleneksel Türk müziği derslerine yönelik tutumları (Balıkesir Üniversitesi örneği)
Kaya, Neşe (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada müzik öğretmeni adaylarının Geleneksel Türk Müziği derslerine ilişkin tutumlarının genel olarak hangi düzeyde olduğu ölçülmüştür ve müzik öğretmeni adaylarının Geleneksel Türk Müziği derslerine ilişkin ... -
Müzik öğretmeni adaylarının müziksel işitme okuma yazma dersleri başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği)
Ataman, Özge Gençel (2013)Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının Müziksel İşitme Okuma Yazma dersleri başarıları ile anabilim dalına yerleşme durumu (asıl/yedek), mezun olunan ortaöğretim türü ve bireysel performans dersleri (Bireysel Çalgı, ...