Yazar "Doğdubay, Murat" için listeleme
-
Alternatif turizm planlamasında swot analizinin uygulanması
Özet Bilgisi Yok. -
Balıkesir Sındırgı ilçesinin UNESCO yaratıcı şehirler ağında “halk sanatları şehri” olabilirliğine ilişkin görüşler – Yağcıbedir Halısı
Keskin, Hilal; Doğdubay, Murat; Çorman, Gizem (Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdürlüğü, 2018)Günümüzde ülkeler, ekonomik kriz, hızlı nüfus artışı ve buna bağlı çevresel sorunlar gibi pek çok güçlükle karşı karşıya kalmaktadır. Ülkelerin ekonomik anlamda en büyük destekçilerinden olan turizm de karşılaşılan bu ... -
Balıkesir’in gastronomik marka kimliğine yeni bir unsurun kazandırılması; tüm yönleriyle “Balıkesir Kahvaltısı” konsepti
Doğdubay, Murat; Şahin, Candan (Canakkale Onsekiz Mart University, 2023)Ülkelerin gelişmesinde ve sosyo-ekonomik kalkınmasında önemli rol oynayan turizm sektöründen daha fazla pay alabilmek için şehirler arasında doğan rekabet ortamı, destinasyonların markalaşması gerekliliğini ortaya koymuştur. ... -
Beyaz gürültü (white noise) kavramı ve gastronomi sektörü ile ilişkisi
Doğdubay, Murat; Süzer, Özkan; Taşkın, Erol (Nevşehir HBV Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2019)Beyaz gürültü, bebeklerde rahatlatıcı ve dinlendirici etkisi olduğu bilinen bir ses türüdür. Bu ses türü, dış ortam seslerine maskeleme yaparak monoton ve sabit bir sesin duyulmasına neden olur. Yiyecek içecek işletmelerinde ... -
Bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyimi boyutlarının belirlenmesi üzerine bir araştırma
Sünnetçioğlu, Ayşe; Doğdubay, Murat (Canakkale Onsekiz Mart University, 2017)Bu çalışmada, pazarlama disiplini kapsamında tüketicilerin yemek yeme deneyimleri ele alınmıştır. Bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyiminin bileşenlerini tanımlamak çalışmanın temel problem alanını oluşturmaktadır. Bu ... -
Büyük ölçekli otel işletmelerinin yiyecek içecek ünitelerinde üretim dengesini bozan üretim kayıplarının rapor edilmesi
Doğdubay, Murat; Sarıoğlan, Mehmet (Türk Bilim Araştırma Vakfı (TÜBAV), 2010)Büyük ölçekli otel işletmeleri bünyesinde faaliyet gösteren yiyecek-içecek departmanı işletmenin karlılığına direkt etki eden bir departman olması sebebiyle üretim dengesini bozan üretim kayıplarının raporlanması büyük ... -
Büyük ölçekli otel işletmelerinin yiyecek-içecek tedarikinde tedarik zinciri yönetiminin uygulanabilirliği (Ankara ilinde bir uygulama)
Kurt, Korhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İşletmeler, müşteri taleplerini karşılamak ve kendi varlıklarının devamlılığını sağlayabilmek için ürün ve/veya hizmet üretiminde bulunmaktadırlar. Bu durum, işletmeleri, üretim aşamasına gelinceye kadar hammadde olarak ... -
Büyük ölçekli otel işletmelerinin yiyecek-içecek ünitelerinde maliyet azaltılması ve maliyet azaltılmasında kontrol sistemlerinin uygulanabilirliği
Doğdubay, Murat; Sarıoğlan, Mehmet (Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2010)Günümüzde büyük ölçekli otel işletmeleri, başta sektörün yapısı ve rekabet durumu gibi nedenlerden dolayı maliyet kavramına daha özenli yaklaşmak durumunda kalmışlardır. Her şey dahil sistem başta olmak üzere kullanılan ... -
Büyük ölçekli otellerdeki yiyecek içecek departmanlarının üretim kayıplarını önlemeye yönelik olarak üretim planlaması ve kontrol sistemlerinin uygulanabilirliği
Doğdubay, Murat (Balıkesir Üniversitesi, 2005)Büyük ölçekli otel işletmeleri için tedarik edilen ilk madde ve malzemelerden, niteliksiz ve kalifiye olmayan işgücünden ve son olarak da satıcı ve alıcılardan kaynaklanan yetersizlikler, yiyecek-içecek ünitesi açısından ... -
Büyük ölçekli otellerdeki yiyecek-içecek departmanlarının üretim kayıplarını önlemeye yönelik olarak üretim planlaması ve kontrol sistemlerinin uygulanabilirliği (karşılaştırmalı bir uygulama)
Doğdubay, Murat (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Büyük ölçekli otel işletmeleri için tedarik edilen ilk madde ve malzemelerden, niteliksiz ve kalifiye olmayan işgücünden ve son olarak da satıcı ve alıcılardan kaynaklanan yetersizlikler, yiyecek-içecek ünitesi açısından ... -
Cinsiyet rolü ile yiyecek ve içecek tüketim tercihleri ilişkisi
Şahin, Nur Neşe (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Biyolojik cinsiyet, tüketiciler hakkında genellemelere varmaya çalışırken sıklıkla tercih edilen kolay ve popüler bir değişkendir. Fakat günümüz insanının çok yönlü zihin dünyasını açıklamada biyolojik cinsiyet değişkeninin ... -
Customer loyalty in the speciality restaurant an example from Istanbul
Doğdubay, Murat; Avcıkurt, Cevdet (2009)Özet Bilgisi Yok. -
Customer loyalty in the specialty restaurants: An example from Istanbul
Doğdubay, Murat; Avcıkurt, Cevdet (2009)In today’s changing world, every business is trying to achieve competitive advantage, increase customer loyalty and improve efficiency. With more choices for the ever more demanding customers, restaurant businesses face ... -
Çanakkale yöresinin hüzün dark turizmi potansiyelinin swot analizi yoluyla incelenmesi
İlsay, Selin; Doğdubay, Murat (Detay Yayıncılık, 2015)Turistik ürün çeşitlendirmesi destinasyonlarda yeni turizm potansiyelleri oluşturmak amacıyla yapılan stratejik yaklaşımların başında gelmektedir. Mevcut turistik destinasyonlarla rekabet edebilmek maksadıyla yapılan ... -
Değer ve yaşam biçimi ile yerel gıda tüketimi ilişkisi: Yabancı turistler üzerine bir araştırma
Süzer, Özkan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)urizm sektörü her geçen gün popülerliğini artırmakta ve insanlar rutinden uzaklaşmak, dinlenmek gibi motivasyonlar ile turizm hareketliliğine katılmaktadır. Yerel gıda tüketimi de turistik motivasyonun önemli parçalarından ... -
Destinasyon çekicilik unsuru olarak gastronomi turizmi (Balıkesir ili örneği)
Göker, Gönül (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmanın amacı, gastronomi turizminin destinasyonda çekicilik unsuru olarak kullanılabilirliği ve Balıkesir merkezi ile ilçelerinde uygulanabilirliğini tespit etmektir. Çalışmanın yazın kısmında destinasyon, destinasyon ... -
Destinasyon markalaşma sürecinde etkinlik pazarlamasının gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: İznik örneği
Akgül, Betül Demir; Doğdubay, Murat (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Destinasyon markalaşması; merkezinde marka kimliğinin geliştirilmesi olan, destinasyona karakteristik özelliklerini kazandıran ve ek çekicilikler sağlayan süreç olarak adlandırılmaktadır. Başarılı bir destinasyon imajı ... -
Destinasyon markalaşma sürecinde yerel mutfağın yeri (Uralsk Bölgesi’ndeki restoranlar üzerine bir araştırma)
Yergaliyeva, Aizhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmanın amacı, bir marka olma sürecindeki Kazakistan'da yerel mutfağın markalaşma sürecine etkisini saptamaktır. Bu amaçla, Kazakistan şehirlerinden biri olan Uralsk, uygulama alanı olarak seçilmiştir. Uralsk'ın ... -
Destinasyon pazarlama sürecinde presidia ürünlerin etkisi
Yiğit, Serkan; Doğdubay, Murat (Doç.Dr. Ercan YAVUZ, 2017)Günümüz tüketicileri artık tercihlerini yöresel ürünlere doğru çevirmektedir. Bu bağlamda, destinasyonlar farklılaşma çabaları kapsamında bu yöresel ürünleri ön plana çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı 1999 yılında Slow ... -
Destinasyon pazarlamasında Toyota Way 4P modelinin kullanılabilirliği (Sındırgı örneği)
İlsay, Selin; Balıkoğlu, Arzu; Doğdubay, Murat (Ege Üniversitesi Rektörlüğü Basımevi Müdtirlüğti, 2017)Destinasyon pazarlaması; bir yerin öz niteliklerine uygun olarak oluşturulan destinasyon kimliğinin, seçili hedef kitlelere dönük olarak etkin iletişim çalışmaları ile daha çekici hale getirilmesidir. Destinasyon ...