Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakı, Fahri
dc.date.accessioned2019-11-22T11:27:55Z
dc.date.available2019-11-22T11:27:55Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn1304-2998
dc.identifier.issn2148-9165
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16917/sd.32241
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10072
dc.description.abstractLife Skills Education (LSE) is "an active learning process" and a specific educational approach aiming at developing psychosocial competences of children and young people (also of some other potential target groups). This paper aims to find out how LSE is perceived and what reactions it generates among students in a higher educational environment, specifically among students receiving vocational training. In line with those questions, a semi-structured interview form was used to collect data from a purposeful sampling of 100 students involved in vocational training at Balikesir University, Turkey. The core finding of this research is the endorsement of the insight that LSE tends to generate similar results, positive impacts and challenges to the findings of previous researches even when it is applied to young people in vocational training at the tertiary level. The paper additionally makes the point that LSE should be questioned from a sociological perspective. It is concluded that developing a sociology of LSE experiences (a subfield of the sociology of education) would enrich the LSE literature while it may also change its direction of inquiry.en_US
dc.description.abstractYaşam Becerileri Eğitimi (YBE), amacı çocukların ve gençlerin (ve daha başka hedef grupların) psiko-sosyal yetkinliklerini geliştirmek olan “aktif bir öğrenme süreci” ve spesifik bir eğitimsel yaklaşımdır. Bu makale, özellikle mesleki eğitim almakta olan üniversite öğrencileri arasında uygulandığında YBE’nin nasıl algılandığını ve ne tür tepkiler doğurduğunu araştırmayı amaçlamaktadır. Bu sorulara paralel olarak, Balıkesir Üniversitesi’nde mesleki eğitim almakta olan 100 öğrencilik amaçlı bir örneklemden veri toplamak üzere yarı-yapılandırılmış bir mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmanın ana bulgusu, YBE’nin yükseköğrenim seviyesindeki mesleki eğitim gençlerine uygulandığında da önceki araştırmaların bulgularıyla benzer sonuçlar, olumlu etkiler ve güçlükler yaratmaya meylettiği düşüncesinin onaylanmasıdır. Makale, ilaveten, YBE’nin sosyolojik bir perspektiften sorgulanması gerekliliğini savunmakta ve bir YBE deneyimleri sosyolojisi (eğitim sosyolojisi içinde) geliştirmenin YBE literatürünü zenginleştirebileceği gibi onun araştırma yönünü de değiştirebileceği sonucuna varmaktadıren_US
dc.description.sponsorshipLeonardo da Vinci Program of the European Commission Embrace Cooperation Ltd., UK Kids Co, Germany Balikesir Universityen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherIstanbul Univen_US
dc.relation.isversionof10.16917/sd.32241en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLife Skills Education (Lse)en_US
dc.subjectPsychosocial Competencesen_US
dc.subjectChildren And Adolescentsen_US
dc.subjectYoung Peopleen_US
dc.subjectSociology of LSE Experiencesen_US
dc.subjectYaşam Becerileri Eğitimi (YBE)en_US
dc.subjectPsiko-Sosyal Yetkinlikleren_US
dc.subjectÇocuklar ve Ergenleren_US
dc.subjectGençleren_US
dc.subjectYBE Deneyimleri Sosyolojisien_US
dc.titleLifeskills approach in formal vocational training environments: a case study of Balikesir Universityen_US
dc.title.alternativeÖrgün mesleki eğitim ortamlarında yaşam becerileri yaklaşımı:Balıkesir Üniversitesi örnek olay çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Journal of Sociology-Sosyoloji Dergisien_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8895-2297en_US
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage333en_US
dc.identifier.endpage354en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster