dc.contributor.author | Saçkes, Mesut | |
dc.contributor.author | Trundle, Kathy Cabe | |
dc.contributor.author | Bell, Randy | |
dc.date.accessioned | 2019-11-22T12:16:32Z | |
dc.date.available | 2019-11-22T12:16:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/10086 | |
dc.description.abstract | The present study aims to examine the influence of early science experiences in kindergarten on children's growth in science performance in elementary grades. The data for this study came from the Early Childhood Longitudinal Study Kindergarten cohort (ECLS-K). A model illustrating the relationships between the early learning experiences and later academic performance in science was developed using the opportunity-propensity framework and the model was tested using the latent growth curve modeling technique. Results indicated that the antecedent (gender and socio economic status) and propensity (aptitude and motivation) variables predicted children's science performance. However, the science learning opportunities in kindergarten did not predict children's growth in science performance from third grade to eighth grade. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, anaokulunda verilen erken bilim eğitimi deneyimlerinin, çocukların
ilköğretim yıllarında fen bilgisi alanında gösterdiği performansın gelişmesi üzerindeki etkisini
incelemektir. Bu çalışmada Erken Çocukluk Boylamsal Araştırması – Anaokulu (ECLS-K)
verileri kullanılmıştır. Fırsat-Eğilim Modellemesi kullanılarak araştırma değişkenleri arasındaki
ilişkiler kuramsal olarak modellenmiş ve bu model Gizil Büyüme Eğrisi Analizi ile test
edilmiştir. Sonuçlar, öncül değişkenlerin (cinsiyet ve SED) ve eğilim (yetenek ve motivasyon)
değişkenlerinin çocukların fen bilgisi performanslarının anlamlı yordayıcıları olduğunu
göstermiştir. Bununla beraber, anaokulunda sağlanan bilim öğrenme fırsatlarının, çocukların
üç ile sekizinci sınıflar arasında fen bilgisi dersinde gösterdikleri performanstaki gelişmenin
anlamlı yordayıcıları olmadığı bulunmuştur. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Turkish Education Assoc | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Early Childhood | en_US |
dc.subject | Science Education | en_US |
dc.subject | Structural Equation Modeling | en_US |
dc.subject | Elementary Schools | en_US |
dc.subject | Longitudinal Studies | en_US |
dc.subject | Erken Çocukluk | en_US |
dc.subject | Bilim Eğitimi | en_US |
dc.subject | Yapısal Eşitlik Modellemesi | en_US |
dc.subject | İlköğretim | en_US |
dc.subject | Boylamsal Araştırma | en_US |
dc.title | Science learning experiences in kindergarten and children's growth in science performance in elementary grades | en_US |
dc.title.alternative | Anaokulunda sağlanan bilim öğrenme deneyimlerinin çocukların ilköğretim fen bilgisi derslerindeki performanslarına etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Egitim ve Bilim -Education and Science | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 38 | en_US |
dc.identifier.issue | 167 | en_US |
dc.identifier.startpage | 114 | en_US |
dc.identifier.endpage | 127 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |