Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.advisorHacıoğlu, Necdet
dc.contributor.authorÇözeli, Füsun Esenkal
dc.date.accessioned2020-08-06T06:47:26Z
dc.date.available2020-08-06T06:47:26Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÇözeli, Füsun Esenkal. Turizm destinasyonlarının markalaşamaması: Erdek örneği. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10789
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada turizm destinasyonlarının markalaşamama nedenleri ve bu destinasyonların markalaşabilmesi yönünde neler yapılabileceği konusu Erdek ilçesi örneği ile ortaya konmuştur. Bu kapsamda, çalışmanın yazın bölümünde turizm destinasyonları, markalaşma ve markalaşamama kavramları detaylı bir şekilde anlatılmış, ardından Erdek ilçesinin turizm açısından mevcut durumu teorik bazda değerlendirilmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde ise Erdek turizm destinasyonun markalaşamama nedenlerinin ortaya konulması amacı ile ilçenin paydaşları olan turistler, yerel halk, turizm işletmecileri, kamu temsilcileri ile mülakatlar düzenlenmiş ve elde edilen verilerin içerik analizi ve SWOT analizi ile çözümlemesi yapılmıştır. Ġlgili analizler sonrası, sonuç ve öneriler kısmına geçilmiştir. Öneriler bölümünde ise elde edilen bulgular ışığında, ilçenin turizmde markalaşabilmesine yönelik olarak “Erdek Zeytin Ağacı” yönetim modeli ortaya konmuştur. Son olarak ise vizyon, misyon strateji ve politikalar belirtilerek Erdek‟in markalaşabilmesine yönelik bir yol haritası çizilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the reasons why tourism destinations cannot be branded and what can be done in terms of branding these destinations are presented with the example of Erdek district. In this context, tourism destinations, branding and nonbranding concepts are explained in details in the literature part of the study, and then the current situation of Erdek district in terms of tourism is evaluated on a theoretical basis. In the implementation part of the study, in order to reveal the reasons of non-branding of Erdek tourism destination, interviews were conducted with tourists, local people, public operators of the district's stakeholders, and the data obtained were analyzed with content analysis and SWOT analysis. After the relevant analyzes, the results and recommendations were created. In the light of the findings in the recommendation part, “Erdek Olive Tree” management model has been put forward for the branding of the district in tourism. Finally, vision, mission, strategies and policies were stated and a road map for Erdek's branding was drawn.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Destinasyonlarıen_US
dc.subjectMarkalaşmaen_US
dc.subjectMarkalaşamamaen_US
dc.subjectErdeken_US
dc.subjectTourism Destinationsen_US
dc.subjectBrandingen_US
dc.subjectUnbrandingen_US
dc.titleTurizm destinasyonlarının markalaşamaması: Erdek örneğien_US
dc.title.alternativeUnbranding of tourism destinations: The case of Erdeken_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster