Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkaya, Ahmet
dc.contributor.authorÖztürk, Gülcan
dc.date.accessioned2021-09-07T10:59:25Z
dc.date.available2021-09-07T10:59:25Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1301-7985 / 2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.680834
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11599
dc.descriptionÖztürk, Gülcan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractGünümüz teknolojisinin gelişmesiyle birlikte bilgisayar, akıllı telefon, tablet gibi cihazların kullanımı artmıştır. Bu cihazların popüler olmasını sağlayan en önemli neden içerisindeki uygulama yazılımlarıdır. Yazılımları oluşturmak için mutlaka bir programcıya ihtiyaç vardır. Programcının ise istenen yazılımı oluşturmadan önce yazılıma ait algoritmayı zihninde tasarlayıp, yazması gerekmektedir. Algoritma yazma süreci de soyut bir süreç olduğundan öğrenciler algoritma yazmada ve öğreniminde zorluk yaşamaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı programında öğrenim görmekte olan öğrencilerin, algoritma yazma ve öğrenimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın katılımcıları, Batı Anadolu’da bulunan bir üniversitenin meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı programı ikinci sınıfında öğrenim görmekte olan 38 öğrencidir. Çalışmada, katılımcılar algoritma ve programlama ile ilgili dersleri almış olan öğrencilerden seçildiği için amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim desenine göre yürütülen araştırmada verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak kodlanmıştır. Yapılan kodlamalar için kodlayıcılar arası uyuşum oranı %81 olarak bulunmuştur. Veriler kodlandıktan sonra ortaya çıkan temalara göre sınıflandırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, algoritma yazma sürecinin soyut işlemlerden oluşmasının algoritma konularının öğrenilmesini zorlaştırdığı, öğrencilerin büyük çoğunluğunun, algoritma konusunun öğrencinin aktif olduğu yöntemlerle işlenmesi ve algoritma görselleştirme uygulamalarının kullanılmasının öğrencilerin soyut işlemleri somutlaştırmalarını sağladığı şeklinde görüş belirttiği görülmüştür. Araştırma sonunda ortaya çıkan görüşler doğrultusunda algoritma konularının öğretimine yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractWith the development of today's technology, the use of devices such as computers, smartphones and tablets has increased. The most important reason to make these devices popular is the application software. A programmer is required to create the software. The programmer must design and write the algorithm of the software in mind before creating the desired software. Since the process of writing algorithms is an abstract process, students have difficulty in writing and learning algorithms. The aim of this study is to determine the opinions of students who were studying computer program in vocational school about writing and learning algorithms. The participants of the study are 38 students who are studying in the second year of the computer programming program of a vocational school of a university in Western Anatolia. As the participants were selected from students who had taken the courses on algorithm and programming, criterion sampling method was used as one of the purposive sampling methods. Semistructured interview method was used to collect the data in the study which was conducted according to the phenomenological design of qualitative research designs. The data obtained from the interviews were coded using content analysis. The data were classified according to the themes that appeared after coding. As a result of the analyses, the majority of the students stated that the abstract process of the algorithm writing process made it difficult to learn the topics of the algorithm, the process of learning the topics of the algorithm with the active methods and the use of the algorithm visualization applications concretize the abstract processes. At the end of the research, suggestions were made for the teaching of algorithms.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.25092/baunfbed.680834en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlgoritma Yazmaen_US
dc.subjectAlgoritma Öğrenimien_US
dc.subjectMeslek Yüksekokuluen_US
dc.subjectBilgisayar Programcılığıen_US
dc.subjectAlgorithm Writingen_US
dc.subjectAlgorithm Learningen_US
dc.subjectVocational Schoolen_US
dc.subjectComputer Programmingen_US
dc.titleAlgoritma yazma ve öğrenimi hakkında meslek yüksekokulu öğrencilerinin görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of vocational school students about algorithm writing and learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4399-1329en_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage367en_US
dc.identifier.endpage380en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster