Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Bayram
dc.contributor.authorSoylu, Bedriye Çilem
dc.date.accessioned2021-10-15T06:36:42Z
dc.date.available2021-10-15T06:36:42Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2587-0890 / 2587-0890
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2020.484
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11680
dc.description.abstractKüreselleşmeyle birlikte rekabet şartlarının zorlaşması ve tüketicilerin yeni arayışlar içine girmesi destinasyonların rakiplerinden farklılaşmasını zorunlu kılmaktadır. Bu noktada destinasyonlar da işletmeler gibi markalaşma çabasına girmektedirler. Destinasyon kişiliği de bir destinasyonun markalaşmasında ve tercih edilmesinde etkili olan önemli bir faktördür. Destinasyonun sahip olduğu kişilik, ziyaretçi ve destinasyon arasında güçlü bir bağ kurulmasını sağlamakta ve tüketici davranışlarını etkileyebilmektedir. Dolayısıyla destinasyonların rekabet avantajı elde edebilmesi açısından kendilerine has özellikleri ile oluşturacakları destinasyon kişiliği, pazarlama açısından önemli bir yer tutmaktadır. Bu çerçevede araştırmanın amacı Şirince’nin tercih edilmesinde etkili olan destinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın diğer bir amacı da destinasyon özelliklerinin, algılanan destinasyon kişiliği üzerinde bir etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Şirince’yi ziyaret eden 388 yerli turiste yüz yüze anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu ve destinasyon özelliklerinin de destinasyon kişiliğini etkilediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith globalization, competition conditions are difficult and consumers are in search of new destinations, making it necessary for destinations to differ from their competitors. At this point, destinations are trying to brand, just like businesses. Destination personality is also an important factor in the branding and preference of a destination. The personality of the destination provides a strong link between the visitor and the destination and can affect consumer behavior. Therefore, the destination personality that they will create with their unique features in terms of obtaining competitive advantage has an important place in terms of marketing. In this context, the aim of the research is to determine the effect of the destination characteristics and perceived destination personality that are effective in choosing Şirince on behavioral intentions. Another aim of the study is to examine whether the destination properties have an effect on the perceived destination personality. For this purpose, face-to-face questionnaires were applied to 388 domestic tourists visiting Şirince. As a result of the research, it was determined that the perceived destination personality has a significant effect on behavioral intentions and the destination properties affect the destination personality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.26677/TR1010.2020.484en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyon Özelliklerien_US
dc.subjectDestinasyon Kişiliğien_US
dc.subjectDavranışsal Niyetleren_US
dc.subjectŞirinceen_US
dc.subjectDestination Attributesen_US
dc.subjectDestination Personalityen_US
dc.subjectBehavioral Intentionsen_US
dc.titleDestinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Şirince örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of destination attributes and perceived destination personality on behavioral intentions: The case of Şirinceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1911-9066en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8294-1036en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2343en_US
dc.identifier.endpage2360en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster