Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgül, Sinem Güçhan
dc.contributor.authorMısırlı, Zeynel Abidin
dc.date.accessioned2021-11-16T06:16:11Z
dc.date.available2021-11-16T06:16:11Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086 / 1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.845386
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11711
dc.description.abstractTeknolojinin hızlı bir şekilde büyümesi ve sosyal yaşam ile eğitimin tüm alanlarına yayılmasıyla birlikte teknoloji kullanımı dünyanın dört bir yanındaki araştırmacılar tarafından en çok çalışılan konulardan biri haline gelmiştir. Türk alan yazını da teknoloji ile ilgili konulara ve teknolojinin sosyal ve eğitsel boyutlarına her zamankinden daha fazla odaklanmaktadır. Bu çalışma, 2015-2020 yılları arasında erken çocukluk ve BİT ile ilgili yapılan tezleri gözden geçirmeyi amaçlamaktadır. YÖK Tez Veri tabanının arşivi, araştırma amacı doğrultusunda erken çocukluk ve BİT konularında dikkatle incelenmiş ve 73 tez belirlenmiştir. Erken çocukluk dönemi kapsamında teknoloji kavramlarını ele alan 43 tez, belirlenen kriterleri karşıladıkları için araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. İki yazarın yaptıkları kodlamaların güvenilirlik hesaplamalarında Kappa değeri 0.88 olarak bulunmuştur ve bu neredeyse mükemmel tutarlılığı açıklamaktadır. Bu çalışmada incelenen tezlerin tüm özellikleri ve bulgular oluşturulan ana başlıklar kapsamında özetlenerek sunulmaktadır. Çalışmanın sonraki araştırmalar için önerileri bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractWith the rapid growth of technology and its dissemination through all areas of social life and education, the use of technology has become one of the most studied subjects by researchers around the world. Moreover, Turkish literature focuses more than ever on technology-related subjects and their social and educational dimensions. This study aims to review the dissertations about early childhood and ICT conducted between the years 2015 and 2020. TCHE's archive, relevant to the purpose of the study, was carefully analysed in the early childhood and in ICT topics and 73 dissertations were identified. Finally, 43 theses relevant to technological issues in early childhood have been determined to be the research sample because they fulfil the criteria. The coding of the two authors was evaluated and compared. For reliability, the Kappa value is 0.88, which explains almost perfect consistency. All features and findings are summarized and presented in this current study. This research has thrown up many suggestions and questions in need of further research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.845386en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectErken Çocukluken_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectBİTen_US
dc.subjectMeta Analizen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectEarly Childhooden_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectICTen_US
dc.subjectMeta-Analysisen_US
dc.titleErken çocuklukta BİT çerçevesi: Bir içerik analizien_US
dc.title.alternativeFraming ICT in early childhood: A content analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5702-2150en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9504-4836en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1113en_US
dc.identifier.endpage1141en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster